اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی استان اصفهان خبر داد

کاهش 15 درصدی گردشگری در ایران

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: صنعت گردشگری در ایران نسبت به گذشته به دلیل تبلیغات سوء نسبت به ایران با کاهش 15 درصدی مواجه شده است.

کاهش 15 درصدی گردشگری در ایران

محسن مصلحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره صنعت گردشگری در کشور و به ویژه در استان اصفهان اظهار داشت: از سیاست‌‌های سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است که صنعت گردشگری را به عنوان محور اصلی توسعه در استان اصفهان در نظر گیرد.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین برنامه‌ها باید حفظ و حراست از میراث فرهنگی استان باشد، بیان داشت: تلاش برای آسیب‌شناسی، مرمت، حفظ و احیاء بناهای تاریخی استان اصفهان از مهم‌ترین عوامل جذب گردشگر است.

سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: از دیگر مواردی که در حوزه گردشگری باید به آن توجه داشت، سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها است که به طور قطع با بازسازی بناها و افزایش ترددها، فرصت‌ها و مشاغل جدید به وجود می‌آید.

وی با بیان این مطلب اضافه کرد: از آن جمله می‌توان به افزایش هتل‌ها، رستوران‌ها، مراکز حمل و نقل و غیره اشاره کرد که منجر به توسعه و افزایش صنعت گردشگری می‌شود.

مصلحی ادامه داد: به موازات توجهی که تا به حال به حوزه میراث فرهنگی شده در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری این توجهات انجام شده است.

وی با ذکر اینکه یکی از مهم‌ترین بحث‌های که می‌توان در حوزه گردشگری به آن توجه کرد، بیان داشت: باید در حوزه بازاریابی بین‌المللی به نحوی شایسته حوزه داخلی بین‌الملل معرفی شود، چرا که ایران هر چه در بیرون مرزها خوب دیده شود، بازدید گردشگران در اصفهان توسعه پیدا می‌کند.

سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به آمار نشان داده شده در سازمان میراث فرهنگی گفت: گردشگری در ایران نسبت به گذشته کاهش 10 تا 15 درصدی داشته‌ و بیشتر به دلیل اتفاقاتی است که در حوزه اقتصادی دنیا رخ داده است.

وی اضافه کرد: اتفاقات سیاسی رخ داده در منطقه خاورمیانه نیز در کاهش آمار گردشگری بی‌تأثیر نبوده و یکی دیگر از دلایل کاهش گردشگر به ایران و استان اصفهان است.

مصلحی با اشاره به اینکه گردشگر به صورت منطقه‌ای مسافرت می‌کند، تاکید کرد: گردشگر برای مسافرت و گردش به صورت نقطه‌ای و زمانی، محل سفر را انتخاب نمی‌کند.

وی افزود: گردشگر برای سفر به یک منطقه به عنوان مثال، خاورمیانه منطقه امن را برای سفر انتخاب می‌کند و استکبار جهانی با تبلیغات منفی که علیه ایران داشته ذهنیت‌ها را نسبت به این کشور بدبین کرده و به همین دلیل ما را در زمینه گردشگری دچار مشکل کرده است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول