اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی بیرجند خبر داد

واکسینه شدن 500 هزار نوبت سردام در بیرجند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند گفت: در راستای پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام، از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 500 هزار نوبت سر دام واکسینه شد.

واکسینه شدن 500 هزار نوبت سردام در بیرجند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی دامپزشکی خراسان‌جنوبی، سعید افتخاری‌مقدم اظهار داشت: تعداد 500 هزار نوبت سردام سبک و تعداد 10 هزار نوبت سردام سنگین علیه بیماری‌های واگیردار دام و قابل انتقال از دام به انسان واکسینه شده است.
وی تصریح کرد: اکیپ‌های سیار فنی دامپزشکی شهرستان بیرجند برای انجام واکسیناسیون چندین مرحله به هر واحد دامی یا روستا مراجعه کرده تا پوشش مناسب انجام گیرد که در این راستا حدود هزار و 900 مراجعه به واحدهای فوق در اقصی نقاط شهرستان صورت گرفته است.
رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند یادآور شد: پیشگیری و کنترل بیماری‌های دامی در حفظ این سرمایه ملی دخیل بوده و دامپزشکی در انجام این وظیفه ملی از هرگونه تلاشی کوتاهی نمی‌کند.
افتخاری‌مقدم گفت: همچنین در راستای کنترل و نظارت بهداشتی بر خودروهای حمل طیور زنده از ابتدای سال‌جاری تعداد 2 هزار 784 مجوز بهداشتی حمل مرغ زنده صادر شده است.
وی تصریح کرد: مرغ تولیدی در مزارع پرورش تحت نظارت دامپزشکی بوده و با توجه به رابطه مستقیم سلامت مرغ زنده در افزایش تولید، مجوز تخلیه مرغداری و حمل طیور به مقاصد کشتارگاه‌های داخل و خارج استان صادر می‌شود.
انتهای پیام/ح30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول