اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال

840 قلاده سگ علیه هاری در قاینات واکسینه شدند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی قاینات گفت: از ابتدای سال جاری 840 قلاده سگ علیه بیماری هاری در 126 واحد دامی این شهرستان واکسینه شدند.

840 قلاده سگ علیه هاری در قاینات واکسینه شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی دامپزشکی خراسان جنوبی، سید حبیب حسینی اظهار داشت: علاوه بر واکسیناسیون و قلاده‌گذاری، شناسنامه بهداشتی نیز برای سگ‌ها صادر شده است.
وی با بیان اینکه عمدتا سگ‌های واکسینه شده نگهبان گله هستند، گفت: اکیپ‌های سیار دامپزشکی با مراجعه به روستاها و واحدهای دارای دام، سگ‌های دامداران روستایی و عشایری را علیه بیماری هاری واکسینه می‌کنند.
رئیس شبکه دامپزشکی قاینات با تشریح مخاطرات انتقال این بیماری به انسان و دام، بیماری هاری را یکی از کشنده‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان دانست.
حسینی واکسیناسیون سالانه سگ‌های گله را در پیشگیری و مبارزه با این بیماری حائز اهمیت ارزیابی کرد.
وی تصریح کرد: همه کسانی که به نوعی با سگ و گربه سر و کار دارند باید با مراجعه به مراکز بهداشت در شهرستان محل سکونت، نسبت به واکسیناسیون خود علیه هاری اقدام کنند.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قاینات گفت: از ابتدای سال جاری تا آبان‌ماه نیز 75 درصد کل دام‌های شهرستان قاینات علیه بیماری‌های واگیر دامی و مشترک بین انسان و حیوان واکسینه شدند.
حسینی افزود: در راستای پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها، طی سال جاری تعداد 528 هزار رأس دام علیه بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان و تعداد 507 هزار رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های واگیر دامی واکسینه شده است.
وی با اشاره به نقش مؤثر دامپزشکی در مبارزه با بیماری‌های دنوپدی تصریح کرد: در این راستا و به منظور مبارزه با انگل‌های خارجی بدن دام به ویژه ناقل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو 2 هزار و 400 لیتر از انواع سموم مختلف دامی توزیع و تعداد 311 هزار راس دام تحت پوشش مبارزه با انگل‌های خارجی دام قرار گرفته و مساحتی بالغ بر یک میلیون و 140 هزار مترمربع اماکن دامی سم‌پاشی شده است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول