اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی

15 هزار قلاده سگ علیه هاری واکسینه شدند

خبرگزاری فارس: معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: امسال 14 هزار و 978 قلاده سگ علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

15 هزار قلاده سگ علیه هاری واکسینه شدند
حمید رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: این تعداد سگ در اجرای کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، واکسیناسیون شدند.
وی همچنین مایه کوبی یک میلیون و 835 هزار و 367 رأس دام اعم از؛ گاو، گوسفند و بز را از اقدامات دامپزشکی استان در اجرای کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام برشمرد.
رمضانی اضافه کرد: همچنین طی 9 ماه امسال 288 هزار و 169 رأس دام علیه بیماری بروسلوز و تب مالت مایه کوبی شدند.
وی با اشاره به اقدامات دامپزشکی برای مبارزه با بیماری‌های اختصاصی و واگیردار دام اعم از؛ تب برفکی، آبله و ... یادآور شد: طی همین مدت سه میلیون و 612 هزار و 935 نوبت سر دام واکسینه شدند.
معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به آمار مبارزه با انگل‌های خارجی بدن دام در این استان، گفت: برای کنترل انگل‌های خارجی بدن دام‌های استان نیز یک میلیون و 865 هزار و 818 نوبت سر دام در برنامه مبارزه با این انگل‌ها مورد سم‌پاشی قرار گرفت.
وی اضافه کرد: همچنین پنج میلیون و 378 هزار و 764 متر مربع از جایگاه‌های دام در اجرای مبارزه با انگل‌های خارجی بدن دام سم‌پاشی شد.
رمضانی در ادامه به آمار حمل دام، طیور و فرآورده‌های خام دامی خراسان شمالی به خارج از استان اشاره کرد و گفت: طی 9 ماه امسال تعداد 190 هزار و 793 رأس دام زنده اعم از؛ گاو، شتر، گوسفند و بز به خارج استان حمل شده است.
وی با بیان اینکه طی همین مدت 261 هزار و 200 کیلوگرم گوشت قرمز و یک میلیون و 462 هزار کیلوگرم گوشت سفید به خارج از استان حمل شده است، اظهار داشت: 29 میلیون و 346 هزار و 250 کیلوگرم شیر خام نیز از استان به سایر استان‌های کشور با نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی حمل شده است.
به گفته معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، همچنین در همین مدت 9 هزار و 827 کلنی زنبور عسل و مقدار 411 هزار و 915 کیلوگرم پشم و همچنین 22 هزار و 193 جلد پوست انواع دام به خارج از استان انتقال یافت.
خراسان شمالی از قطب‌های مهم دام‌پروری کشور به شمار می‌رود که همه ساله بخش زیادی از تولیدات دامی این استان به سایر استان‌ها حمل و مورد استفاده قرار می‌گیرد.
عمده دام‌های خراسان شمالی در شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان و شیروان قرار دارد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول