اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دامپزشکی سیستان‌ و بلوچستان خبر داد

واکسینه شدن دام‌های سیستان و بلوچستان در برابر بیماری تب‌برفکی

خبرگزاری فارس: مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: تمامی دام‌های سیستان و بلوچستان در برابر بیماری تب‌برفکی واکسینه شدند.

واکسینه شدن دام‌های سیستان و بلوچستان در برابر بیماری تب‌برفکی
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دامپزشکی سیستان و بلوچستان، غلامرضا سرگزی اظهار داشت: بیماری تب‌برفکی یکی از بیماری‌های بسیار مهم و واگیر دام است که از مهم‌ترین نشانه‌های بیماری در دام بیمار، وجود تاول در دهان و یا بالای سم و یا روی پستان دام بوده که خسارت اقتصادی بسیار سنگینی را به صنعت دامداری وارد می‌آورد.
وی افزود: به منظور کنترل و پیشگیری از بروز بیماری تب‌برفکی در راستای حفظ سرمایه‌های دامی و کاهش ضایعات تعداد 92 هزار و 703 رأس گاو و 556 هزار و 23 رأس گوسفند و بز مایه‌کوبی شدند. 
مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان ادامه داد: به منظور ایجاد ایمنی یکنواخت در دام‌های استان و کنترل و پیشگیری از این بیماری، اداره کل دامپزشکی استان با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع ضمن برگزاری کلاس‌های آموزشی ـ ترویجی متعدد و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های شنیداری و دیداری در سال همزمان با سراسر کشور اقدام به اجرای طرح سراسری و ملی واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری تب‌برفکی (سه فاز در سال) می‌کند.
سرگزی خاطر نشان کرد: نتیجه اقدامات پیشگیرانه با وجود شیوع بیماری در کشورهای همسایه تا پایان فاز دوم سال 1390، حداقل گزارش از رخداد بیماری تب‌برفکی در استان پهناور سیستان و بلوچستان بوده است.
انتهای پیام/صا30/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول