اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس حقوقی اداره کل محیط زیست استان زنجان خبر داد

رسیدگی به 82 پرونده تخلفات مربوط به محیط زیست در زنجان

خبرگزاری فارس: کارشناس حقوقی اداره کل محیط زیست استان زنجان از رسیدگی به 82 پرونده تخلفات مربوط به محیط زیست در 9 ماه سال جاری خبر داد.

رسیدگی به 82 پرونده تخلفات مربوط به محیط زیست در زنجان
علی شمس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: اداره کل محیط زیست استان وظیفه حمایت، کنترل و حفاظت از محیط زیست را برعهده داشته و در این زمینه تلاش می‌کند.
وی با بیان اینکه این اداره کل در راستای حفظ گونه‌های محیط زیست از جمله گونه‌های نادر جانوری فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد، افزود: گشت و کنترل‌های شبانه‌روزی مناطق حفاظت شده از برنامه‌های این اداره کل در راستای حفاظت از گونه‌های جانوری محسوب می‌شود.
کارشناس حقوقی اداره کل محیط زیست استان زنجان تصریح کرد: گشت‌های اداره کل محیط زیست استان در مواجه با افرادی که به دلیل عدم آگاهی و یا برای سوء استفاده نسبت به شکار گونه‌های جانوری نادر در استان اقدام می‌کنند، برخورد و با متخلفان مقابله می‌کند.
وی با اشاره به مجازات‌ و جرائم نقدی در نظر گرفته شده برای افراد سود‌جو و شکارچیان غیرمجاز، تصریح کرد: در صورت احراز تخلف صورت گرفته، متخلفان به جریمه نقدی از 10 هزار تا 2 میلیون تومان محکوم می‌شوند.
شمس از مجازات کیفری حبس برای خاطیان خبر داد و گفت: در صورت مشاهده تخلف از سوی افراد جامعه در برخی موارد و مطابق با نوع جرم، افراد متخلف به یک ماه تا سه سال زندان از سوی مراجع قضائی محکوم می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین مراجع قضائی در صورت محرز شدن نوع تخلف از سوی متخلفان قانونگذار بر اساس نوع جرم مجازات قانونی را برای این افراد در نظر می‌گیرد.
کارشناس حقوقی اداره کل محیط زیست استان زنجان بر ضرورت آگاه سازی و تنویر افکار عمومی در زمینه حفاظت از محیط زیست و گونه‌های جانوری نادر تاکید کرد و افزود: باید همه افراد جامعه حفاظت از محیط زیست را از وظایف خود دانسته و این فرهنگ را به نسل‌های آینده انتقال دهند.
وی با بیان اینکه محیط زیست و گونه‌های نادر تنها متعلق به نسل کنونی جامعه نیست، افزود: باید نسل‌های آینده نیز از این گونه‌ها بهره‌مند شوند.
شمس بر لزوم همکاری و مساعدت مردم در زمینه محیط زیست با این اداره کل تاکید کرد و بیان داشت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هر نوع تخلف از سوی برخی افراد جامعه به معرفی این افراد اقدام کنند.
وی از رسیدگی به 82 پرونده تخلفات مربوط به محیط زیست در 9 ماه سال جاری خبر داد و افزود: پرونده متخلفان به مراجع قضایی برای رسیدگی ارائه شده است.
کارشناس حقوقی اداره کل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه مردم چشم تیزبین محیط زیست هستند، یادآور شد: باید افراد جامعه خود را در حفظ و صیانت از محیط زیست دخیل بدانند.
وی همکاری مردم را با محیط‌ بانان و ماموران اجرایی محیط زیست مهم ارزیابی کرد و گفت: تلفن گویای اداره کل نیز در راستای دریافت گزارش‌های مردمی آماده خدمت به هم‌استانی‌ها است.
شمس با اشاره به اینکه خود مردم باید به این ذهنیت رسیده باشند که حفاظت از محیط زیست ضروری است، بیان داشت: شکار غیر قانونی موجب کاهش و یا منقرض شدن گونه‌های نادر می‌شود.
وی با بیان اینکه خود مردم باید شکار غیر قانونی را مجاز ندانند، خاطرنشان کرد: افراد جامعه همانگونه که از حریم خانواده خود محافظت می‌کنند، باید در راستای حفاظت از محیط زیست نیز تلاش کنند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول