اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون استاندار خراسان شمالی

2 طرح محیط زیست در خراسان شمالی راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: دو طرح محیط زیست در آخرین روز از هفته هوای پاک با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی راه‌اندازی شد.

2 طرح محیط زیست در خراسان شمالی راه‌اندازی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، این طرح‌ها که ظهر امروز در محل اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی راه‌اندازی شد، شامل؛ مرکز پایش آلودگی هوا و همچنین راه‌اندازی بخش سنجش فلزات سنگین در آزمایشگاه این اداره بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در این آیین گفت: برای راه‌اندازی مرکز پایش آلودگی هوا در محیط زیست استان 200 میلیون ریال اعتبار و همچنین برای خرید و راه‌اندازی بخش سنجش فلزات سنگین در آزمایشگاه این اداره کل نیز 500 میلیون ریال اعتبار صرف شده است.
حسین آبسالان با بیان اینکه هم اکنون 270 واحد صنعتی از جمله صنایع بزرگی چون؛ پتروشیمی، سیمان، آلومینا، مجتمع صنعتی اسفراین فعالیت می‌کنند، ابراز داشت: بر همین اساس اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی طبق ماده 192 قانون برنامه پنجم توسعه و در راستای حفظ تعادل و توازن اقتصادی و حفظ مؤلفه‌های زیست محیطی تلاش می‌کند.
وی مؤلفه‌های زیست محیطی را شامل؛ منابع آب و خاک و هوا و همچنین تأمین اهداف توسعه پایدار برشمرد و افزود: راه‌اندازی سیستم پایش لحظه‌ای محیط زیست استان با این هدف راه‌اندازی شده که در حفاظت از محیط زیست نقش مؤثری را خواهد داشت.
آبسالان گفت: هم اکنون مرکز پایش آلودگی هوای این اداره کل و صنایع نظیر پتروشیمی خراسان و آلومینای جاجرم به این مرکز متصل هستند.
به گفته وی، تصفیه‌خانه بجنورد سه سد استان شامل؛ بارزو، بیدواز، شیرین‌دره و همچنین کارخانه سیمان بجنورد در مرحله اتصال به این مرکز قرار دارند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی اظهار امیدواری کرد تا اتصال سایر صنایع بزرگ استان اعم از؛ مجتمع صنعتی اسفراین، لوله گستر و... طی سال آینده به سیستم پایش محیط زیست استان متصل شوند.
وی در ادامه با اشاره به اجرای 17 برنامه به مناسبت هفته محیط زیست در خراسان شمالی ادامه داد: نواخته شدن زنگ هوای پاک، توزیع پکیج و سی‌دی‌های آموزشی، کشت گونه‌های بومی مرتع در پارک پردیسان، تنظیم رایگان موتور خودرو، توزیع رایگان فیلتر هوا و همچنین برگزاری جشنواره کودک و محیط زیست از جمله برنامه‌های اجرا شده به مناسبت هفته هوای پاک در خراسان شمالی بود.
آبسالان همچنین توزیع کارت رایگان الکترونیکی حمل و نقل عمومی بین شهروندان، توزیع رایگان فیلتر هوای خودرو، همایش و گردهمایی‌های علمی و فرهنگ‌سازی با حضور مسئولان سازمان‌های مردم نهاد، برپایی همایش دوچرخه‌سواری در اسفراین و جاجرم و سخنرانی درباره اهمیت حفظ محیط زیست و هوای پاک را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.
در این آیین مرکز پایش آلایندگی و بخش سنجش فلزات سنگین در آزمایشگاه محیط زیست خراسان شمالی با حضور عفتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی و شماری از مسئولان استان راه‌اندازی شد.
انتهای پیام/ن20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول