اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان‌جنوبی:

محیط زیست همراه و مکمل توسعه است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: ما محیط زیست را نه تنها به عنوان ترمزی برای توسعه نمی‌دانیم بلکه آن را به عنوان مکمل و همراه توسعه می‌شناسیم.

محیط زیست همراه و مکمل توسعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا گلرو صبح امروز در همایش "صنعت سبز، ایزو و HSE" در محل اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی با اشاره به تلاش در راستای حفظ محیط زیست اظهار داشت: اصلی که سبب توجه دوست‌داران محیط زیست به این مقوله شد این است که جایگزینی برای محیط زیست و زمینی که در آن زندگی می‌کنیم وجود ندارد پس باید مراقب محیط زیست باشیم.
وی با اشاره به بی‌توجهی بسیاری از صنایع و مردم به محیط زیست افزود: بشر پس از گذشت سال‌ها از فهمیدن این موضوع که اقداماتش چه پیامدهای ناگواری برای محیط زیست دارد، هم‌چنان بر روش قبلی خویش مداومت می‌ورزد و جالب این است که نتیجه این ظلم به محیط زیست اول از همه برای خودش مشکلاتی را به وجود می‌آورد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان‌جنوبی افزود: انسان با استفاده از تکنولوژی‌های جدید هر روز خطرهای بیشتری را برای محیط زیست ایجاد می‌کند و به خاطر نفسش هر ظلمی را به محیط زیست روا می‌دارد.
گلرو اضافه کرد: برای پذیرش پیشنهادات صاحب‌نظران در ارتباط با بعد سیاستگذاری اجرای استاندارد که به پژوهش، فناوری و رویکرد اداری بر می‌گردد آمادگی داریم.
وی افزود: باید اعتماد به اصول علمی را در سطح اجتماع افزایش دهیم، زیرا تجربه به تنهایی کافی نیست و علم و تجربه در کنار هم دو بالی هستند که می‌توانند زمینه پیشرفت بشر در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و صنعتی را فراهم کنند.
 
*جایگاه بالای فرهنگ در خراسان‌جنوبی کمک‌ کننده محیط زیست است
مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی نیز با اشاره به فرارسیدن روز هوای پاک اظهار داشت: اگر چه این هفته به طور نمادین به این نام نامگذاری شده و در آن اقدامات نمادینی از سوی دستگاه‌های مختلف صورت می‌گیرد، ولی این تمام کار انجام شده نیست زیرا وقتی به پرونده‌های صنعتی نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که علی‌رغم همه کمبودهای اقتصادی، اعتباری و تکنولوژیکی باز هم وضعیت مطلوبی را در زمینه حفاظت از محیط زیست داریم.
حمیدرضا صالحی افزود: این به علت جایگاه بالای فرهنگ در سطح استان است که هر کس خود را در مقابل محیط زیست مسئول می‌داند و در راستای حفظ آن تلاش می‌کند.
وی ادامه داد: در سایر استان‌ها زمانی که اخطاری از سوی اداره حفاظت محیط زیست به صنایع داده می‌شود، آنها بر حسب وظیفه در راستای رفع آن اقدام می‌کنند اما در استان خراسان‌جنوبی می‌بینیم که بسیاری از صنایع در راستای رفع آلودگی زیست محیطی بخش بسیاری از سرمایه خود را صرف می‌کنند و این عمل نشانگر آن است که حفاظت از محیط زیست در خراسان‌جنوبی چیزی بالاتر از یک وظیفه بوده و یک اعتقاد است.
 
*دریافت و حفظ گواهینامه‌های بین‌المللی هزینه‌بر است
مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی با اشاره به هزینه زیاد دریافت گواهینامه‌های بین‌المللی گفت: استقرار سیستم‌های ایزو 14000، مدیریت انرژی و ایمنی، به سرمایه‌گذاری زیادی نیاز دارد.
صالحی افزود: حفظ سطح موجود و بهبود آن نیز همواره با صرف هزینه همراه است، اما در خراسان‌جنوبی درصد بالایی از صنایع به سمت دریافت این گواهینامه‌ها رفته و آن را حفظ کرده‌اند که این نشان از توجه صنایع به این موضوع دارد.
در پایان این مراسم نیز از کارخانه‌های کویرتایر و آرد سفید گلبرگ بیرجند به عنوان صنایع سبز و از محمد هاشم‌آبادی به عنوان کارمند نمونه محیط زیست استان تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/ر20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول