اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی:

17 برنامه طی هفته محیط زیست در خراسان شمالی اجرا شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: طی هفته محیط زیست 17 عنوان برنامه به اجرا درآمد.

17 برنامه طی هفته محیط زیست در خراسان شمالی اجرا شد
حسین آبسالان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد این برنامه‌ها را شامل کشت گونه‌های بومی مرتع در پارک پردیسان، تنظیم رایگان موتور خودرو، گردهمایی‌های علمی و فرهنگ‌سازی با حضور مسئولان سازمان‌های مردم نهاد و همچنین برگزاری جشنواره کودک و محیط زیست عنوان کرد.
وی اظهار داشت: همزمان با این هفته پکیج و سی‌دی‌های آموزشی، کارت رایگان الکترونیکی حمل و نقل عمومی بین شهروندان و همچنین فیلتر هوای خودرو به صورت رایگان توزیع شد.
به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی برپایی همایش دوچرخه‌سواری در اسفراین و جاجرم و سخنرانی درباره اهمیت حفظ محیط زیست و هوای پاک و ... از دیگر برنامه‌های هفته محیط زیست در این استان بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالى نسبت به خوددارى روستائیان واقع در حاشیه جنگل‏هاى این استان از هرگونه آزار رسانى  به حیوانات حیات وحش در طول سال به ویژه در زمستان تاکید کرد.
وی در ادامه با اشاره به قرار داشتن در فصل زمستان و بروز سرما بر خوددارى روستائیان از هرگونه آزار رسانى و یا شکار حیوانات در صورت ورود به مناطق مسکونى تاکید کرد.
آبسالان خاطرنشان کرد: حیوانات وحشى که به دلیل گرسنگى و یا احتمال بروز سرما به مناطق مسکونى حاشیه جنگل‏ها پناه می‌آورند هیچگونه خطرى براى اهالى این نواحى نخواهد داشت.
وی گفت: باید روستائیان از هرگونه شکار و آزار این حیوانات که عمدتا از گونه‏هاى نادرى از حیات وحش ایران هستند خوددارى کنند.
آبسالان از روستائیان خواست در صورت مشاهده حیوانات وحشى چون پلنگ یا خرس در مناطق مسکونى با گزارش به موقع به محیط‌بانان به بازگرداندن وحوش به حیات وحش کمک نمایند.
خراسان شمالی به خاطر برخورداری از موقعیت آب وهوایی از تنوع‌زیستی گونه‌های جانوری برخوردار است.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول