اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمان

جنوب کرمان نیازمند 300 مسجد است

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: ساخت مسجد از وظایف شرعی است که در جنوب استان کرمان به 300 باب مسجد دیگر نیاز داریم.

جنوب کرمان نیازمند 300 مسجد است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان‌، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده ظهر امروز در جمع نمازگزاران جیرفت اظهار داشت: وقف از سنت‌های حسنه در سیره نبوی و ائمه معصومین (ع) است.

وی افزود: بسیاری از مفسران وقف را از بهترین صدقات و بخشش‌ها در راه خدا می‌دانند.

قاسمی‌زاده با اشاره به سابقه وقف و اهمیت آن، نظام جمهوری اسلامی را احیاگر وقف دانست و ابراز داشت: جمهوری اسلامی احیا‌گر این فریضه و امام خمینی (ره) پرچم‌دار آن است.

وی با بیان اینکه وقف به جامعه کمک زیادی می‌کند، خاطر‌نشان کرد: امروز در کشور ما تعداد زیادی بیمارستان‌، مدرسه و دانشگاه توسط خیران ساخته می‌شود.

قاسمی‌زاده بهترین راه برای انجام کارهای خیر را وقف دانست و اذعان داشت: وقف یعنی تبدیل مالکیت خصوصی به مالکیت عمومی و برای انجام این کار قوانین و مقرراتی وجود دارد که اداره کل اوقاف متولی این کار است.

وی با اشاره به موقوفات انجام شده در جنوب استان کرمان ابراز داشت: سال جاری 12 وقف به موقوفات در جنوب استان کرمان افزوده شده است.

قاسمی‌زاده با اشاره به موقوفات شهرستان جیرفت اظهار داشت: در جیرفت موقوفات زیادی وجود دارد و یکی از آن‌ها که توسط اداره اوقاف جیرفت سند‌دار شده 105 هکتار زمین است.

وی با اشاره به مساجد در جنوب استان کرمان بیان داشت: در جنوب استان کرمان یک هزار و 141 مسجد وجود دارد که 391 خادم آن‌ها بیمه شده‌اند و جای تقدیر دارد.

قاسمی‌زاده با بیان اهمیت ساخت مسجد اظهار داشت: مسجد‌سازی از وظایف شرعی است که در جنوب استان کرمان هنوز نیاز به 300 باب مسجد است.

وی به اهمیت بقاع متبرکه به سخنی از مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: به فرموده ایشان بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

به گزارش فارس در این آیین از خیران، وقف‌کننده‌ها و هیئت امنای نمونه جنوب استان کرمان تقدیر و از سوی اوقاف استان کرمان یک لوح تقدیر و سفر کربلا به آنها اهدا شد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول