اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تامین اجتماعی گیلان:

306 هزار بیمه شده اصلی در گیلان وجود دارد

خبرگزاری فارس: تامین اجتماعی گیلان اعلام کرد: تعداد بیمه‌شدگان اصلی تامین اجتماعی گیلان از مرز 306 هزار نفر گذشت.

306 هزار بیمه شده اصلی در گیلان وجود دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت به نقل از روابط عمومی تامین اجتماعی گیلان، تامین اجتماعی استان به 225 هزار و 657 نفر بیمه شده اجباری، 72 هزار و 835 نفر بیمه شده خاص شامل مشاغل آزاد، اختیاری، رانندگان، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، نویسندگان و هنرمندان، زنان خانه‌دار، زنان سرپرست خانوار بهزیستی و کمیته امداد، قالیبافان، مربیان مهد کودک، کارگران ساختمانی و صیادان و زنبورداران خدمات ارائه می‌دهد.
2 هزار و 559 نفر بیمه‌شدگان توافقی تامین اجتماعی گیلان هستند که این ارقام بیانگر رسیدن بیمه‌شدگان اصلی استان به تعداد 306 هزار و 635 نفر با احتساب 6 هزار و 532 نفر مقرری‌بگیر بیمه بیکاری است.
افزایش بیمه‌شدگان اختیاری گیلان نیز به 18 هزار و 383 نفر، رانندگان 19 هزار و 779 نفر، زنان خانه‌دار به 4 هزار و 813 نفر و کارگران ساختمانی به یک هزار و 587 نفر رسیده که از مولفه‌های اثرگذار این افزایش در کنار بیمه‌شدگان اجباری است.
همچنین در هشت ماهه نخست امسال برای مقرری بیمه بیکاری به مشمولان بیش از 178 میلیارد ریال توسط تامین اجتماعی استان پرداخت شده است.
این مبلغ در حالی به مقرری‌بگیران استان پرداخت شده که صندوق بیمه بیکاری تنها تا پایان آبان امسال در گیلان با کسری 12 میلیارد ریالی مواجه بوده است.
در حال حاضر تعداد دریافت‌کنندگان مقرری بیمه بیکاری با 6 هزار و 532 نفر نسبت به آغاز سال جاری 12 درصد افزایش یافته است در حالی که در سال‌های اخیر این تعداد حدود چهار تا 5هزار نفر بوده و برای نخستین بار به غیر از وضعیت بحران برف سال 83 این تعداد از 6 هزار نفر گذشته است.
در حال حاضر تامین اجتماعی استان ماهانه بیش از 23 میلیارد ریال مقرری بیکاری پرداخت می‌کند.
انتهای پیام/م30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول