اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تامین اجتماعی خلخال:

بکارگیری مخفیانه کارگران و فرار از بیمه آنان جرم است

خبرگزاری فارس: رئیس تامین اجتماعی شهرستان خلخال گفت: کارفرمایانی که اقدام به بکارگیری مخفیانه کارگران و فرار از بیمه آنان می‌کنند متخلف محسوب شده و با آنان برخورد قانونی می‌شود.

بکارگیری مخفیانه کارگران و فرار از بیمه آنان جرم است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از سازمان تامین اجتماعی شهرستان خلخال، رمزعلی ابراهیمی اظهار داشت: هم اکنون 48 هزار نفر از جمعیت شهرستان خلخال دارای دفترچه خدمات درمانی تامین اجتماعی هستند که این میزان بیش از 50 درصد جمعیت خلخال را شامل می‌شود.
وی افزود: در راستای حمایت از مشاغل خانگی در نیمه دوم امسال بیش از 800 نفر از فعالان مشاغل خانگی این شهرستان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 70 درصد از حق بیمه کارگران کارگاه‌های مشمول حمایت دولت از سوی دولت پرداخت می‌شود اضافه کرد: هم اکنون بیش از 5 هزار نفر از بیمه‌شدگان خلخال از مزایای این طرح بهره‌مند می‌شوند.
ابراهیمی قالیبافان، هنرمندان، نویسندگان، رانندگان و افراد مشغول در شغل‌های مختلف جامعه را از جمله 48 هزار نفر جمعیت زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی در خلخال عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر پرداخت نکردن حق بیمه کارگران از سوی ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی شهرستان مهمترین مشکلی است که در این شهرستان وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه براساس قانون کار هر فردی حتی به مدت یک روز کاری در محل و کارگاهی کار کند، مشمول قانون بیمه می‌شود گفت: هرگونه خسارات بدنی ناشی از انجام کار برای کارگران فاقد بیمه متوجه کارفرمایانی است که سعی در مخفی نگه داشتن کارگران خود از بازرسان بیمه را داشته و یا به هر عنوان از زیر بار پرداخت حق بیمه کارگران خود شانه خالی می‌کنند.
رئیس تامین اجتماعی شهرستان خلخال از پرداخت حق بیمه بیکاری به کارگران بیکار خبر داده و تصریح کرد: امسال نزدیک به 80 میلیارد ریال به منظور پرداخت حقوق بازنشستگان و بیکاران هزینه شده است.
ابراهیمی با اشاره به افزایش روز افزون حجم کار در اداره تامین اجتماعی خلخال خواستار استقلال نمایندگی تامین اجتماعی شهرستان کوثر از خلخال و بازگشت کارکنان اداره تامین اجتماعی خلخال به محل کار خود شد.
در این بازدید ذبیح‌الله عبدالهی فرماندار خلخال نیز با تقدیر از تلاش کارکنان این اداره حجم کار بالا را یادآور شد و اظهار داشت: خدمت به افراد جامعه و تکریم ارباب رجوع در کنار داشتن صبر و حوصله با داشتن روی گشاده از خصوصیات کارمندان با تقوا و مومن بوده و آنها در پیشگاه خداوند دارای اجر دنیوی و اخروی هستند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول