اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تامین اجتماعی رودبار:

60 درصد مردم رودبار بیمه تامین اجتماعی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تامین اجتماعی رودبار با بیان اینکه حدود 60 درصد مردم این شهرستان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، گفت: رودبار 12 هزار نفر بیمه شده اصلی دارد.

60 درصد مردم رودبار بیمه تامین اجتماعی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، شهاب احمدی ظهر امروز در جلسه تامین اجتماعی این شهرستان به پیشینه تامین اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: تامین اجتماعی در ایران از سال 1309 در زمان ورود راه‌آهن به ایران آغاز به‌کار کرد و در گیلان از سال 1328 تامین اجتماعی شعبه یک رشت تاسیس شد.
وی افزود: پس از انزلی، رودبار قدیمی‌ترین شعبه گیلان است که در حال حاضر حدود 60 درصد جمعیت شهرستان را زیرپوشش دارد که بالغ بر 12 هزار نفر بیمه شده اصلی هستند.
به گفته این مسئول، سه هزار و 500 مستمری‌بگیر بازنشسته، بازمانده و از کار افتاده دارد که ماهانه مبلغ 1.5 میلیارد تومان حقوق مستمری پرداخت می‌کند و بیمه تامین اجتماعی منجیل هستند.
 وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر اجتماعی کشور به شمار می‌رود، اذعان داشت: تامین اجتماعی علاوه بر پرداخت انواع مستمری‌ها و غرامت‌ها، مسئولیت تامین ارائه خدمات تشخیصی و درمانی و حفظ و ارتقای سلامت بیش از 33 میلیون نفر از جمعیت کشور را به عهده دارد.
احمدی، یکی از خدمات ارزنده دولت نهم را زیرپوشش قرار دادن اقشار مختلف جامعه نامید و تصریح کرد: در رودبار میزان افزایش بیمه‌شدگان از هفت هزار به 12 هزار نفر رسیده است.
وی، رانندگان، زنان بی‌سرپرست بهزیستی و کمیته امداد، زنان خانه‌دار، خادمان مساجد، قالیبافان، صنایع‌دستی، جامعه روحانیون، کارگران ساختمانی، اختیاری و مشاغل آزاد را جزو بیمه‌شدگان تامین اجتماعی نامید.
رئیس اداره تامین  اجتماعی رودبار و منجیل با اشاره به اینکه تامین اجتماعی از دو بخش بیمه‌ای و درمان تشکیل شده است، خاطر نشان کرد: بخش بیمه‌ای شامل تعهدات بلندمدت و کوتاه مدت بوده و بخش‌های درمان از مهم‌ترین بخش‌های این سازمان است.
وی درباره اجرای طرح ارتقای سلامت بیمه‌شدگان «طرح پزشک امین» اذعان داشت: این طرح در راستای جهاد اقتصادی و پیروی از منویات مقام معظم رهبری برای نخستین بار در کشور در گیلان اجرایی می‌شود.
احمدی ابراز داشت: طرح پزشک امین حفظ و ارتقای سلامت فرد را به عهده دارد و علاوه بر ارائه خدمات تشخیص درمانی نسبت به ارائه مشاوره‌های درمانی و پیگیری اقدام‌های درمانی، ترویج و آموزش بهداشت فرد و خانواده اقدام می‌کند.
 وی، کاهش دغدغه‌های درمانی بیمه‌شدگان و خانواده آنان را از اهداف مهم اجرای این طرح مذکور از طرف تامین اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: تشخیص، درمان و غربالگری از اهداف و مزایای طرح پزشک امین است و تنها راه برطرف شدن مشکلات در حوزه درمان و راهی به طرف دسترسی سریع و آسان و کم هزینه برای بیمه‌شدگان است.
این مسئول، تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای بیمه‌شدگان، پیگیری درمان بیماران در مواقعی که نیاز به خدمات تخصصی و فوق تخصصی سرپایی و بستری دارند و بهره‌مندی از خدمات رایگان بستری در بخش دولتی برای سالمندان را از دیگر مزایای طرح پزشک امین ذکر کرد.
وی، بهره‌مندی از مزایای کاهش هزینه خدمات آزمایشگاهی و تصویربرداری، برخورداری از خدمات رایگان دارویی در قالب بسته دارویی تعریف شده، بهره‌مندی از ویزیت رایگان در مراجعه به پزشک عمومی و در موارد ارجاع به پزشکان متخصص و فوق تخصص را از دیگر مزایای این طرح برشمرد.
احمدی، اجرای موفقیت‌آمیز طرح پزشک امین را در گروه همیاری پزشکان، بیمه‌شدگان و مسئولان سازمان تامین اجتماعی دانست و یادآور شد: انجام این برنامه موجب افزایش اثربخشی خدمات و بهبود کیفیت خدمات درمانی ارائه شده به بیماران است.
انتهای پیام/خ10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول