اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست مازندران:

ایستگاه تحقیقاتی «درنا» مرکز آموزش عمومی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت از محیط‌ زیست مازندران درباره ایستگاه تحقیقاتی درنا و پرندگان مهاجر در اوجاکله فریدونکنار گفت: بنا نداریم از این ایستگاه بهره‌برداری خاصی داشته باشیم بلکه می‌خواهیم به عنوان یک مرکز آموزشی برای مردم از آن استفاده کنیم.

ایستگاه تحقیقاتی «درنا» مرکز آموزش عمومی می‌شود
هرمز محمودی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه 25درصد از اراضی مازندران تحت حفاظت محیط زیست است، اظهار کرد: هنوز نتوانستیم کل عرصه‌های موردنیاز استان را زیر‌پوشش قرار دهیم.
وی با بیان اینکه بخشی از این امر ناشی از بالا بودن مساحت عرصه‌های استان‌ است، افزود: این امر موجب می‌شود که تعداد محیط‌بانان نیز ناکافی باشد.
محمودی‌راد با اعلام اینکه 280 محیط‌بان در مازندران فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: تعدادی از این محیط‌بانان پیمانی و شرکتی هستند.
وی با اشاره به اینکه شرایط شغلی این محیط‌بانان نیز سخت است، افزود: اهمیت شغل محیط‌بانی به این دلیل است که ناظر بر نظارت حاکمیتی محیط ‌زیست هستند.
مدیرکل حفاظت از محیط‌ زیست مازندران با تاکید بر اینکه باید تجهیزات محیط‌بانی در استان نیز تقویت شود، عنوان کرد: نباید وضعیت به گونه‌ای باشد که متخلفان با امکانات و تجهیزات بیشتر در منطقه جولان دهند و ما تازه به دنبال سوخت تجهیزات خود باشیم.
وی با بیان اینکه براساس استانداردهای جهانی به ازای هر یک‌هزار هکتار عرصه‌های حفاظت شده یک محیط‌بان موردنیاز است، گفت: این در صورتی است که ما در مازندران به ازای هر 10هزار هکتار یک محیط‌بان داریم.
محمودی‌راد با اشاره به آخرین وضعیت ایستگاه تحقیقاتی درنا و پرندگان مهاجر در اوجاکله فریدونکنار اظهار کرد: بنای ساختمانی این ایستگاه به پایان رسیده و در انتظار تجهیز آن هستیم.
وی تصریح کرد: بنا نداریم از این ایستگاه بهره‌برداری خاصی داشته باشیم بلکه می‌خواهیم به عنوان یک مرکز آموزشی برای مردم از آن استفاده کنیم.
 انتهای‌ پیام/ج30/چ3000
   
 
  
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول