اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

تکرار تذکرات لسانی سبب گسترش خیر و نیکی است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: تکرار تذکرات لسانی سبب گسترش خیر و نیکی است.

تکرار تذکرات لسانی سبب گسترش خیر و نیکی است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، آیت‌الله سیدعلی حسینی‌آملی بعد از ظهر امروز در مراسم عزاداری در هیئت عزاداری آبپخش اظهار داشت: گسترش و نشر تعالیم اسلامی امری مهم است و این امر از مهم‌ترین مسایل در جامعه امروز است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی افزود: در مراسمات عزاداری باید نسبت به افزایش محتوای عزاداری‌ها اهتمام ورزیم و باید در تبیین ابعاد مختلف قیام عاشورا و تبیین اسلام ناب محمدی(ص) تلاش بیشتری کنیم.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: اسلام به عنوان کامل‌ترین دین در بین سایر ادیان شناخته شده و بدون تردید کتاب قرآن نیز بزرگترین و ارزشمندترین کتاب است که باید نسبت به معارف قرآنی شناخت پیدا کنیم.

حسینی‌آملی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: منکرات در واقع کارها و اعمالی هستند که در دین مبین اسلام انسان‌ها را از آن بازداشته و معروفات نیز اعمالی هستند که انسان بر انجام آنها توصیه شده‌اند و خیر و سعادت انسان‌ها در دنیا و آخرت را به دنبال دارد.

وی ابراز داشت: یکی از مواردی که در فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر تاثیرگذار است و سبب گسترش خیر و نیکی در جامعه می‌شود، تکرار تذکرات لسانی است و نباید با مشاهده منکرات ساده در برابر آن عبور کنیم، بلکه باید از طریق تذکر زمینه را برای گسترش خیر در جامعه فراهم آوریم.

این استاد عرفان حوزه علمیه قم ادامه داد: یکی از گناهان که از ترک فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وجود دارد، عادی نشان دادن گناهان و معاصی و کمک و تلاش برای ریشه دواندن معاصی و گناهان در جامعه است.

حسینی‌آملی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت داشتن ایمان حقیقی عنوان کرد: ابوبکر، عمر، عثمان و ... از دیدگاه سیاسی به پیامبر (ص) ایمان آورده بودند نه از دیدگاه ایمانی و پس از رحلت رسول‌الله(ص) با توجه به تاکیدات فراوان ایشان بر ولایت امیرالمومنین(ع) پس از ایشان ولایت حضرت امیر(ع) را نادیده گرفتند و برای کسب قدرت در جامعه تلاش کردند.

وی تصریح کرد: در جریان انقلاب نیز افرادی بودند که با دیدگاه سیاسی به انقلاب پیوستند و پرونده ایشان در ماجرای فتنه 88 و برخی از حوادث برای همگان آشکار شد و آشکار خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: امروز دشمنان با همه توان و ظرفیت برای زیر سئوال بردن ارزش‌ها تلاش می‌کنند که همه وظیفه داریم نسبت به تقویت معنویت در جامعه اهتمام ورزیم.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول