اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت

برگزاری دوره امر به معروف و نهی از منکر در گچساران

خبرگزاری فارس: دوره یک‌روزه امر به معروف و نهی از منکر ویژه معتمدین شورای امر به معروف و نهی از منکر هلال‌احمر به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در گچساران برگزار شد.

برگزاری دوره امر به معروف و نهی از منکر در گچساران
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، امام جمعه باشت عصر شنبه در دوره یک‌روزه امر به معروف و نهی از منکر ویژه معتمدین شورای امر به معروف و نهی از منکر جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: فریضه مهم و معنوی امر به معروف و نهی از منکر تأثیرگذاری بسیاری بر کاهش ناهنجاری‌ها در جامعه دارد.

حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی ابراز داشت: نوع رفتار آمر به معروف و ناهی از منکر باید طوری باشد که بهترین و بالاترین نتیجه را به دست آورد.

وی با تأکید بر لزوم اثربخشی، کارایی و بهره‌وری از امر به معروف و نهی از منکر با استفاده و بهره‌گیری از آموزه‌های دینی تصریح کرد: این فریضه مهم یک تکلیف الهی و وظیفه قانونی بوده که در صورت اجرای صحیح اثر مطلوبی بر جامعه دارد.

عبودی با تشریح شرایط برای انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، بر لزوم رعایت شرایط و موارد لازم برای اجرای این فریضه مهم تأکید کرد.

این مسئول بیان داشت: آماده‌سازی برای امر به معروف و نهی از منکر، تلقین به افراد برای توانایی در ترک گناه، استفاده از هنر و طنز برای تأثیر بیشتر، انصاف در برخورد، امید دادن به افراد، تغافل در برخورد با امر و نهی شونده و توجه به ظرفیت افراد و سنجش این ظرفیت از جمله روش‌های مهم امر به معروف و نهی از منکر است.

عبودی کنایه‌گویی، ایجاد محبت برای جذب افراد، تحریک عواطف و احساسات، معرفی و نمایاندن الگوها، مخفیانه و مختصر گویی در امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر روش‌های مهم برای لحاظ کردن در امر به معروف و نهی از منکر دانست.

وی ابراز حس خیرخواهی را یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم در افزایش تأثیرگذاری امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد و گفت: در فرهنگ اسلام به نصیحت افراد تأکید شده که امر به معروف و نهی از منکر با رعایت شرایط لازم در این راستا است.

امام جمعه باشت با بیان اینکه التزام به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ضرورت دارد، ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر از آن جا که نسبت به همه انسان‌ها انجام می‌شود و انجام دهندگان آن نیز انسان‌های مؤمن هستند از ظرافت خاصی برخوردار است.

عبودی افزود: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید با دقت به انجام این فریضه جامعه‌ساز بپردازند تا تأثیر مطلوب و سازنده داشته باشد.

وی با بیان اینکه روش‌ها در امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: همه برای اجرای این فریضه مهم مأموریت دارند اما اصرار زیاد در ترک گناه افراد از جمله موارد نهی‌شده در این فریضه است.

عبودی عنوان کرد: اصرار به اصلاح افراد خانواده لازم است و باید نسبت به این موضوع حساسیت و دقت‌ بیشتری شود.

وی گفت: توجه به زمان و مکان، احترام به اعتقادات، شخصیت و ارزش‌های دیگران مورد توجه و تأکید مقام معظم رهبری در زمینه امر به معروف و نهی از منکر است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در جایی که امر به معروف و نهی از منکر بر افراد تأثیرگذار نیست، اعراض از آن مکان نیز تأثیرگذار است.

امام جمعه باشت متذکر شد: به کار بستن روش‌های صحیح در اجرای امر به معروف و نهی از منکر از تأکیدات مهم در آموزه‌های دینی و اسلامی ما بوده و آمران و ناهیان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش فارس دوره یک‌روزه امر به معروف و نهی از منکر ویژه معتمدین شورای امر به معروف و نهی از منکر جمعیت هلال احمر شهرستان‌های گچساران، دهدشت و بهمئی به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان و اعضای این شورا در محل جمعیت هلال احمر گچساران برگزار شد.

در پایان این دوره از مسئولان و اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر با اهدای جوایزی تقدیر شد.

انتهای پیام/ن10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول