اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر یزد:

بافق به لحاظ فرهنگی آماده اجرای طرح امر به معروف است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان یزد گفت: بافق به لحاظ فرهنگی آماده اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر به صورت پایلوت است.

بافق به لحاظ فرهنگی آماده اجرای طرح امر به معروف است
به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، غلامحسین دشتی صبح امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد در بافق با اشاره به وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: این ستاد مسئولیت ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و فراگیر کردن این فرهنگ در سطوح مختلف جامعه را بر عهده دارد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌های خوب ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کشور، انتخاب شهرهای منتخب است که زمینه فراگیر شدن این فریضه الهی را دارند و در نتیجه این فرهنگ و فریضه به صورت آزمایشی در آن شهرها گسترش پیدا می‌کند.
دشتی با بیان اینکه شهرستان بافق در استان یزد نیز به دلیل برخورداری از ویژگی‌های خاص، آمادگی فرهنگی برای اجرای این طرح به صورت پایلوت را دارد، افزود: مرحوم آیت‌الله بافقی اسوه امر به معروف و نهی از منکر بود که این امر در واقع مزیت ویژه برای شهرستان بافق است.
وی انسجام و حضور امام جمعه و روحانیت در شهرستان، ولایی بودن مردم و ارادتی که به اهل‌بیت (ع) دارند و حضور پرشور در نمازهای جمعه و جماعات را شاخص‌های فرهنگی و معنوی بسیار خوبی برای بافق دانست و بیان کرد: علاوه بر این زمینه‌ها، فراگیر بودن آموزش در شهرستان بافق سبب شد بافق به عنوان یکی از شهرستان‌های نمونه در استان یزد انتخاب شود.
دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان یزد اظهار امیدواری کرد: با اجرای موفق این طرح در شهرستان بافق بتوانیم نتایج آن را به عنوان الگو در سایر مناطق استان عملیاتی کنیم.
فرماندار بافق نیز در این نشست با اشاره به سال جهاد اقتصادی، اجرای این طرح را یک حرکت جهادی برشمرد و اظهار امیدواری کرد: با بسترسازی و فرهنگ‌سازی این امر می‌توان اثرگذاری خوبی را در سطح جامعه و کشور شاهد باشیم.
حسین ندافیان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به صورت لسانی ‌در جامعه گفت: اصلاح زبان و شیوه گفتمان در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بسیار موثر است.
وی  تذکر لسانی را نخستین رسالت ستادهای احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: در اجرای طرح تذکر لسانی باید شخصیت و حقوق افراد طبق موازین اسلامی در نظر گرفته شود.
فرماندار بافق هم‌چنین با اشاره به خدمات ارزنده دولت در شهرستان بافق تصریح کرد: با وجود برخی از مشکلات و موانع در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، برنامه‌های خوبی در شهرستان اجرا شده است.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بافق در ادامه این جلسه با ارائه گزارش کاملی از برنامه‌ها و طرح‌های اجرا شده در این زمینه بر ضرورت همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول