اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد

ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه بر ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد.

ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام حسن دیرباز شامگاه یکشنبه در مراسم قرائت زیارتنامه حضرت محمد (ص) با تسلیت سالروز وفات پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: وفات پیامبر گرامی اسلام نقطه اوج مذهب عالم تشیع است.
وی افزود: آغاز پیامبری حضرت محمد (ص) از زمانی آغاز شد که جاهلیت به اوج خود رسیده و مردم از دین یهود منحرف شده بود.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در این دوران خرافات همه شبه جزیره عربستان را فرا گرفته بود، افزود: انسان در دوران جاهلیت در وضعیت اسفباری زندگی می‌کرد.
وی زنده به گور کردن دختران را از نمونه‌های بارز دوران جاهلیت عنوان کرد و یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام با آیئن اسلام خط بطلانی بر جاهلیت عرب کشید. 
حجت‌الاسلام دیرباز با معرفی پیامبر گرامی اسلام به عنوان پیامبر رحمت و مهربانی خاطرنشان کرد: پیامبر دین محبت و مهربانی را به جهانیان معرفی کرد.
وی دین اسلام را دین محبت و دوستی عنوان کرد و گفت: تنها معجزه پیامبر ماموریت به مهربانی و توجه به مردم بود.
این استاد حوزه و دانشگاه محبت و مهربانی را ویژگی خاص پیامبر گرامی اسلام دانست و بیان داشت: خداوند با محبت و مهربانی پیامبر را برای هدایت جامعه جاهل عربستان فرستاد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از یک میلیارد و 700 میلیون مسلمان در جهان زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام با دین محبت و مهربانی اسلام انسان‌ها را به سوی حقیقت اسلام رهنمون کرد.
حجت‌الاسلام دیرباز با اشاره به اینکه گسترش و توسعه اسلام منطبق با قلب و فطرت انسان است، خاطرنشان کرد: دینی که مطابق با فطرت انسان باشد در نهایت عالمگیر می‌شود.
وی با بیان اینکه همه ادیان در اشهد ان لا الله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله مشترک هستند، خاطرنشان کرد: همه ادیان الهی خدا و پیامبر را قبول دارند.
استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بیان داشت: رواج بی‌حجابی در جامعه به دلیل فراهم کردن زمینه بی‌حجابی در جامعه است.
وی با بیان اینکه اگر در جامعه‌ای بی‌حجابی عزت یابد این مقوله افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: ترک امر به معروف و نهی از منکر در همه افراد جامعه تاثیر گذار است.
حجت‌الاسلام دیرباز هجرت پیامبر گرامی اسلام را موجب تداوم دین اسلام عنوان کرد و گفت: قیام ابا‌عبدالله‌الحسین (ع) نیز در عصری دیگر موجب تداوم این راه شد.
وی بیان داشت: اگر افراد جامعه خواهان سعادتمندی هستند باید در راستای ترویج دین اسلام تلاش کرده به گسترش دین اسلام کمک کنند.
این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: همه افراد جامعه باید برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر تلاش کرده و در برابر این مقوله بی‌توجه نباشند.
وی ماهواره و دنیای مجازی را آفت دینداری جوانان عنوان کرد و افزود: جوانانی که اطلاعات دینی کافی ندارند بیشتر در معرض توطئه‌های دشمنان قرار می‌گیرند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول