اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس:

زنان در حوزه وقف پیشتاز هستند

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه زنان در حوزه وقف پیشتاز هستند، گفت: در 9 ماهه اخیر از 100 ملک وقفی 20 مورد متعلق به زنان بوده که از قبل آنها تاکنون 2 میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم.

زنان در حوزه وقف پیشتاز هستند
اکبر جعفریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در وقف افراد مالکیت‌های خصوصی خود را به مالکیت عمومی تبدیل می‌کنند تا تمام اقشار جامعه از آن بهره‌مند شوند.
وی افزود: به گفته حضرت پیامبر (ص) سه چیز در دنیا ماندگار می‌ماند، یکی صدقه جاریه که وقف است، دیگر عملی که از آن دیگران بهره‌مند شوند و همچنین فرزند صالح به حساب می‌آید که از همه مهم‌تر وقف است که تمام اقشار جامعه از آن بهره‌مند می‌شوند.
این مقام اوقاف اضافه کرد: استان فارس خیران بسیاری دارد که باید سعی شود امور خیر به سمت وقف هدایت شود تا ماندگار بماند چراکه هر وقفی کار خیر است اما هر کار خیری وقف نیست.
معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس بیان کرد: اکثر کارهای خیر بر اساس سلیقه انجام می‌شوند که ماندگاری بسیاری ندارند اما کارهای خیر با نیت واقف منجر به تولید ثروت شده و ماندگار است.
جعفریان با بیان اینکه در کار خیر نیت مهم است ابراز داشت: در شش ماهه اخیر 130 میلیون تومان برای کمک‌های درمانی، 6 میلیون تومان هزینه عینک، 50 میلیون تومان هزینه جهیزیه زوج‌های جوان و 2 میلیارد تومان هزینه کمک به مراکز درمانی از جمله استفاده از درآمدهای وقفی بوده که بسته به نظر واقف هزینه شده است.
معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس بیان کرد: ایستگاه‌های مردمی برای مشاوره وقف راه‌اندازی شده که در آنها فرهنگ‌سازی در این امر مهم‌ را ترویج می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: اجاره خانه‌های وقفی حدود 100 هزار تومان محاسبه شده که اگر استفاده کنندگان از آنها، این مبالغ را پرداخت نکنند مسئول هستند و اگر متصرفان املاک وقفی، حقوق اوقاف را پرداخت نکنند اعمال آنان باطل است.
جعفریان افزود: زنان در حوزه وقف پیشتاز هستند چراکه در 9 ماهه اخیر از 100 ملک وقفی 20 مورد متعلق به زنان بوده که از قبل آنها تاکنون 2 میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم.
انتهای پیام/ی20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول