اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دیر:

فرهنگ وقف در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری فارس: فرماندار دیر گفت: با توجه به تاکیدات دین اسلام و بزرگان مبنی بر احیای سنت حسنه وقف، این سنت و فرهنگ حسنه در جامعه باید نهادینه شود.

فرهنگ وقف در جامعه نهادینه شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علی بحرانی پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس ادارات اوقاف و امور خیریه کنگان و دیر اظهار کرد: مسئله وقف ریشه در فرهنگ دینی ما دارد، چنان‌که در طول سالیان متمادی موقوفات زیادی از طرف مردم مسلمان انجام شده است.
وی با تقدیر از تلاش‌های مجموعه اداره اوقاف، به مباحثی در رابطه با فرهنگ وقف در جامعه اسلامی پرداخت و خاطر نشان کرد: وقف از سنت‌های حسنه و مورد تاکید بزرگان بود و ما نیز باید این سنت حسنه را به جا آوریم.
بحرانی گفت: همان‌طور که در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نیاز به وقف و خیرین در زمینه‌های مختلف احساس شد، امروز هم حضور خیرین در بحث وقف در موضوعات جدید مورد توجه قرار گیرد.
فرماندار دیر با اشاره به وفور اماکن و بقاع متبرکه در شهرستان دیر، اظهار داشت: وجود فضای کافی و نیز حضور مردم در این اماکن، ظرفیت خوبی برای فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی است که باید از این ظرفیت استفاده شود.
بحرانی گفت: باید فرهنگ وقف در جامعه نهادینه شود و مردم بدانند که وقف یک نوع معامله با خداست، همان‌گونه که جهاد معامله شهیدان با خدا است.
وی بیان کرد: در کنار افزایش عواید موقوفات باید کارهای فرهنگی نیز افزایش پیدا کند و در پی آن فرهنگ وقف در جامعه نهادینه شود.
فرماندار دیر تاکید کرد: موقوفات می‌توانند در عرصه فرهنگ، حفظ ارزش‌ها، قداست و رفع نقص دینی کارگشا باشند.
بحرانی گفت: وقف برای استغنا و تعادل‌بخشی اقتصاد مسلمانان است و روایات زیادی در این زمینه وجود دارد.
وی با اشاره به رحلت پیامبر اسلام (ص) گفت: پیامبر اسلام ممتاز و بی‌بدیل عالم خلقت است و اگر وجود پیامبر نبود عالم وجود هم خلق نمی‌شد.
در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین بهروسی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دیر نیز گزارشی در رابطه با عملکرد یک ساله اداره اوقاف ارائه داد.
انتهای پیام/ح20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول