اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

هنگام وقف اموال بر قوانین فقهی وقف توجه کنیم

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: هنگام وقف اموال باید بر قوانین فقهی وقف توجه داشته باشیم تا وقف ما دچار اشکال نشود.

هنگام وقف اموال بر قوانین فقهی وقف توجه کنیم
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، آیت‌الله سید علی حسینی آملی عصر شنبه در مراسم عزاداری سالروز رحلت نبی اکرم (ص)، با تسلیت به مناسبت رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: انسان در طول مدت زندگی همواره باید دنبال توشه‌اندوزی برای آخرت خود باشد و با تمام توان برای این مهم تلاش کند.
وی با اشاره به حدیث "الدنیا مزرعة‌الآخره" عنوان کرد: در آخرت انسان هر آنچه را در این دنیا کاشته است، درو خواهد کرد و اعمالی که در طول زندگی انجام می‌دهیم آخرت ما را برایمان می‌سازند.
حسینی آملی اذعان کرد: یکی از مباحثی که در معارف مطرح می‌شود "تکامل برزخی" است که به معنای آن است که گاهی اوقات آثار وجودی ما با مرگ تمام نمی‌شود و پس از مرگ نیز ادامه دارد و برای انسان تاثیرگذار است.
استاد عرفان حوزه علمیه قم با بیان اینکه اعمال انسان در دنیا دو دسته‌اند، خاطر نشان کرد: دسته‌ای از اعمال هستند که با مرگ انسان پرونده آنها بسته می‌شود و دیگر تاثیری در آخرت انسان نمی‌گذارد و دسته‌ای دیگر اعمالی هستند که همواره آثار آن در جامعه هویداست و تا زمانی که افراد به آن اعمال روی می‌آورند آثار آن در کارنامه اعمال شخصی که بدعت آن اعمال را نهاده ثبت و ضبط می‌شود.
حسینی آملی ادامه داد: اعمال و عبادات فردی که انسان در دنیا انجام می‌دهد از اعمال دسته اول هستند که با مرگ انسان پرونده آن بسته می‌شود و دیگر در کارنامه اعمال انسان تاثیری نمی‌گذارند.
وی با اشاره به حدیث نبوی بیان کرد: صدقات جاریه، علمی که برای جامعه منفعت داشته باشد و تربیت فرزندان شایسته و نیکو از اعمالی هستند که آثار آنها همواره همراه انسان است و بر کارنامه اخروی انسان تاثیرگذار هستند.
حسینی آملی بیان کرد: انسانی که درخت خیر و نیکی را در جامعه ‌می‌کارد تا ابد از آثار آن بهره‌ می‌برد و انسانی که درخت معصیت و گناه را در جامعه می‌کارد تا ابد آثار گناه و معصیتی که در جامعه رواج یافته بر آخرت او تاثیر دارد.
استاد عرفان حوزه علمیه قم تاکید کرد: وقف یکی از صدقات جاریه است که رواج آن در جامعه از ارزش بالایی برخوردار است و در هنگام وقف اموال باید بر قوانین فقهی وقف توجه داشته باشیم تا وقف ما دچار اشکال نشود.
وی با اشاره به گسترش امواج بیداری اسلامی در کشورهای جهان و خاورمیانه متذکر شد: تمام این حرکات که در جامعه شاهد شکل‌گیری آن هستیم آثار و نتایج انقلاب اسلامی ملت ایران است که زمینه را برای ریشه‌کنی کفر و استکبار از جهان و گسترش مرزهای جغرافیایی جهان اسلام فراهم آورده است و این حرکات حاصل مجاهدت امت انقلابی ایران و رزمندگان ایران در هشت سال مبارزه حق با باطل است.
حسینی آملی با اشاره بر اینکه هدف دشمنان از ترور دانشمندان ضربه به انقلاب اسلامی است، بیان کرد: ایران در حال رشد و توسعه در علوم است و دشمنان با ترور و به شهادت رساندن دانشمندان ایرانی نمی‌توانند کوچک‌ترین آسیبی به انقلاب و نظام اسلامی ما وارد کنند.
استاد عرفان حوزه علمیه قم تصریح کرد: دشمنان، شهید علی‌محمدی و شهید احمدی‌روشن که از افتخارات علمی ایران محسوب می‌شدند را ترور کردند و امروز با همت و مجاهدت دانشجویان این مرز و بوم اسلامی شاهد صعود ایران در قله‌های پیشرفت علمی هستیم.
حسینی آملی گفت: دانشمندان ایرانی همواره از ثواب اخروی اعمال خود برخوردار می‌شوند و از برکات گسترش علم و دانشی که در جامعه بنا نهاده‌اند، بهره‌مند می‌شوند.
انتهای پیام/آ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول