اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خوی:

روحیه وقف در جامعه احیا شود

خبرگزاری فارس: فرماندار خوی گفت: وقف حاصل اراده مردم با ایمان است و باید این روحیه در جامعه احیا شود.

روحیه وقف در جامعه احیا شود
به گزارش خبرگزاری فارس از خوی، غلامحسین عماری عصر امروز در دیدار با رئیس و کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه خوی که به مناسبت هفته وقف ترتیب یافت، اظهار داشت: هفته وقف، هفته پاسداشت انسان‌های از خود گذشته است و این هفته فرصتی مناسب برای ترویج، اطلاع‌رسانی و آشنایی مردم با مقوله وقف و بیان ثمرات و برکات این سنت حسنه است.
وی افزود: اگر وقف به خوبی و شایستگی در جامعه تعریف و تبیین شود به طور قطع شاهد تحول شگرف در ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی خواهیم بود.
این مسئول اضافه کرد: مسئله وقف ریشه در باورهای دینی دارد، چنانکه در طول سال‌های متمادی موقوفات زیادی از طرف مردم مسلمان برای انجام امور خیر جامعه وقف شده است.
عماری اظهار داشت: وقف از نمادها و عناصر مهم فرهنگ عالی جامعه اسلامی و از ارزش‌های دین مبین ماست.
فرماندار خوی اضافه کرد: همانطور که در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نیاز به وقف و مشارکت خیران در زمینه‌های مختلف احساس شده امروز هم مشارکت خیران برای پیشبرد اعمال خیرخواهانه و عام‌المنفعه مورد نیاز جامعه است.
وی اضافه کرد: داشتن مکنت و ثروت برای کمک به حل مشکلات جامعه امتیاز ویژه‌ای است که باید در بحث احیای وقف و برنامه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به آن توجه شود.
فرماندار خوی با اشاره به تعدد اماکن و بقاع متبرکه در شهرستان خوی گفت: وجود فضای کافی و نیز حضور مردم در این اماکن، ظرفیت خوبی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی است که باید از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده شود.
وی اظهار امیدواری کرد با همیاری و همراهی و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه امام جمعه بتوانیم در زمینه وقف در شهر دارالمومنان خوی، گام‌های موثری را برداریم.
فرماندار خوی افزود: وقف می‌تواند همه نیازهای جامعه شامل اعتقادی، فرهنگی، دینی و ... را زیر پوشش قرار دهد لذا باید به این مقوله بیشتر پرداخت و گسترش داد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول