اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته وقف

سامانه زیارت از راه دور امام‌زادگان قم افتتاح شد

خبرگزاری فارس: سامانه جامع اطلاعات و مدیریت موقوفات و اماکن متبرکه و سامانه زیارت از راه دور امامزادگان استان به مناسبت هفته وقف و با حضور استاندار قم افتتاح و راه‌اندازی شد.

سامانه زیارت از راه دور امام‌زادگان قم افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی‌پور در جمع مسئولان و کارکنان اداره کل اوقاف قم از تزکیه و تعلیم به عنوان دو رسالت و مأموریت اصلی و مستمر همه انبیاء و اولیاء الهی در طول تاریخ نام برد و تصریح کرد: وارستگی و عدم تعلقات دنیوی، مهم‌ترین زمینه و اسباب برای تحقق تزکیه و رسیدن به افضل ارزش‌ها و کمالات انسانی است.
وی انفاق و صدقه را مهم‌ترین ابزار رسیدن به تزکیه دانست و افزود: وقتی انسان می‌تواند اوج بگیرد که وابستگی و تعلق به مادیات نداشته و به هر میزان که انسان وارسته باشد به همان میزان نیز به تزکیه و قرب الهی نزدیک‌تر خواهد بود.
استاندار قم به اهمیت و جایگاه سنت حسنه وقف در اسلام اشاره و خاطر نشان کرد: اهمیت وقف و آثار و برکات فردی و اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آن از جمله موضوعات مهمی است که مورد تاکید و توجه قرار گرفته است.
موسی‌پور افزود: سنت حسنه وقف اختصاص به آیین اسلام نداشته و در دیگر ادیان الهی این عمل پسندیده به عنوان یکی از ارزش‌های والای انسانی مطرح است.
وی با تاکید بر ضرورت توجه جدی به احیا و گسترش موقوفات گفت: خوشبختانه در این راستا اقدامات و فعالیت‌های خوبی در سطح ملی و استانی انجام شده و امیدواریم این حرکت‌ها با شتاب و جدیت بیشتری پیگیری شود.
استاندار قم تبیین آثار و برکات وقف در ابعاد و زمینه‌های مختلف را از جمله راهکارهای موثر در نهادینه کردن فرهنگ وقف دانست و تصریح کرد: وقف علاوه بر بعد فردی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و عمرانی دارای آثار و برکات زیادی است که بیان آن‌ها برای عموم در توسعه و فرهنگ‌سازی آن موثر و راهگشا خواهد بود.
موسی‌پور لزوم توجه دادن جامعه به کارکردها و ثمرات وقف را یادآور شد و افزود: سنت نبوی وقف باید در جامعه ساری و جاری بوده و مردم آثار و برکات آن را در زندگی خود احساس کنند.
وی ضمن قدردانی از تلاش و کوشش مسئولان و دست‌اندرکاران موقوفات استان، بر لزوم همکاری و تعامل سازنده و موثر این سازمان با دیگر نهادها و دستگاه‌های استان در زمینه رفع سریع موانع و مشکلات مربوط به تعارضات وقفی و سرعت دادن به روند رشد و توسعه و پیشرفت استان تاکید کرد.
استاندار قم همچنین با اشاره به ضرورت فراهم شدن زمینه ارتقاء خدمات وقفی در استان گفت: بحث توسعه کمی و کیفی فضا و تجهیزات اداری و اشتغال و نیروی انسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه از جمله مباحث و نیازهای ضروری است.
در پایان این نشست، سامانه جامع اطلاعات و مدیریت موقوفات و اماکن متبرکه و نیز سامانه زیارت از راه دور امامزادگان استان از جمله طرح‌هایی بودند که به مناسبت هفته وقف و با حضور استاندار قم افتتاح و راه‌اندازی شدند.
انتهای پیام/غ30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول