اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی مطرح کرد

بهره‌مندی کودک یک ساله تا فرد 100 ساله از برکات وقف

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تأکید کرد: تمام افراد جامعه از کودک یک ساله گرفته تا فرد 100 ساله از برکات و مزایای وقف بهره‌مند هستند.

بهره‌مندی کودک یک ساله تا فرد 100 ساله از برکات وقف
به گزارش خبرگزاری فارس از فاروج، حجت‌الاسلام رحیم مهدوی‌پور بعد از ظهر امروز در همایش وقف در این شهرستان اظهار داشت: در جامعه اسلامی کسی را سراغ نداشته که از برکات وقف بی‌نصیب باشد.
وی تصریح کرد: برکات وقف در حوزه‌های علمیه و مراکز علمی تا آنجایی است که بسیاری از فضلا و دانشمندان با استفاده از این مراکز که از محل موقوفات ایجاد شده به این مدارج رسیده‌اند.
حجت‌الاسلام مهدوی‌پور با بیان اینکه اثر وقف در زندگی مسلمانان بی‌شمار است، گفت: البته باید این اثرات در خانواده‌ها ملموس و تبیین شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اثرات سنت حسنه وقف در رفع مشکلات جامعه را مورد اشاره قرار داد و افزود: این اثرات در بخش‌های مختلف اجتناب ناپذیر بوده و بر هیچ فردی پوشیده نیست. 
وی از سنت حسنه وقف به عنوان صدقه جاریه و احسان ماندگار آثار یاد کرد و اظهار داشت: در دین مبین اسلام مسلمانان همواره به وقف اموال توصیه شده است.
حجت‌الاسلام مهدوی‌پور تصریح کرد: سنت حسنه وقف به مورد خاصی همچون ساخت مدرسه، بیمارستان و یا حوزه علمیه محدود نمی‌شود بلکه می‌تواند مواردی از قبیل ایتام، دانشجویان بی‌بضاعت، بیماران و بانوان سرپرست خانوار را نیز شامل شود.
وی یادآور شد: بر اساس احادیث و روایات متعدد موقوفه به هیچ وجه قابل ارث بردن، بخشش و یا خرید و فروش نیست.  مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی یکی از برنامه‌های مهم ائمه اطهار (ع) در زندگی را وقف کردن بخشی از اموال خود برشمرد و گفت: عواید این وقف برای افراد نیازمند و به منظور رفع مشکلات جامعه بوده است. 
وی در ادامه بر تبیین آثار و برکات وقف بیش از پیش تأکید کرد و افزود: وقف آثار و برکات فردی و اجتماعی زیادی داشته از این رو نیازمند تبیین هرچه بیشتر از سوی نخبگان است.
حجت‌الاسلام مهدوی‌پور میزان اعتباری که امسال برای کمک به مساجد، مصلاها و مراکز دینی استان اختصاص یافته است را 8 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این کمک‌ها از محل اعتبارات استانی و سازمان مرکزی اوقاف و امور خیریه تأمین و پرداخت شده است.
وی مصوبه معافیت پرداخت هزینه مصرف آب، برق و گاز و دریافت انشعاب برای مساجد، مصلاها و مراکز دینی در خراسان شمالی را برشمرد و یادآور شد: بر همین اساس در استان خراسان شمالی یک‌هزار و 305 مسجد، حسینیه و مرکز دینی و 13 حوزه علمیه مشمول این مصوبه می‌شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تشکیل سامانه اطلاعات جامع موقوفات و همچنین صندوق راسخون در این اداره کل را از مهم‌ترین اقدامات عنوان کرد.
انتهای پیام/م20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول