اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

2 میلیون رأس دام علیه بیماری شاربن واکسینه شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر 2 میلیون و 167 هزار و 284 هزار رأس دام سبک و سنگین در این استان علیه بیماری شاربن واکسینه شدند.

2 میلیون رأس دام علیه بیماری شاربن واکسینه شدند
حمید مهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: بیماری شاربن یا سیاه‌ زخم ‌یک بیماری عفونی و قابل‌ انتقال‌ بین ‌انسان‌ و حیوان‌ است که مخزن‌ این ‌بیماری در دام عمدتا گوسفند، بز و گاو بوده‌ که با مرگ‌ و میر بالا و سریعی نیز همراه‌ است‌.
وی با بیان اینکه این بیماری می‌تواند به انسان‌هایی که با حیوانات آلوده و یا بافت آلوده حیوانی سروکار دارند، سرایت کند، گفت: میکروب این بیماری می‌تواند به عنوان سلاح بیولوژیک مورد استفاده قرار گیرد که تولید آن نیز نسبتاً آسان است.
مهری در ادامه با اشاره به عملکرد این سازمان در سال‌ جاری، گفت: از ابتدای سال ‌جاری تاکنون افزون بر 26 هزار و 438 مورد بازرسی از مراکز عرضه و تولید فرآورده‌های دامی اعم از گوشت قرمز، گوشت سفید، گوشت مرغ و ماهی در این استان صورت پذیرفته است.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با انجام این تعداد بازرسی از واحدهای عرضه کننده مواد گوشتی در این استان برای بیش از یک هزار و 365 متخلف اخطاریه بهداشتی صادر و متخلفان به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.
وی از انجام یک هزار و 636 مورد آزمایش بر فرآورده‌های دامی این استان خبر داد و گفت: پس از انجام آزمایشات مختلف بر روی فرآورده‌های دامی این استان افزون بر 14 هزار و 137 کیلوگرم فرآورده غیر بهداشتی ضبط و معدوم سازی شد.
مهری در ادامه با اشاره به عملکرد این اداره‌کل در راستای مبارزه با بیماری‌های دامی گفت: همچنین امسال افزون بر 2 میلیون و 119 هزار و 578 رأس بز و گوسفند علیه بیماری آبله مایه‌کوبی شدند.
وی، واکسیناسیون یک میلیون و 800 هزار رأس گوسفند و بز علیه بیماری آنتروسکمی را از دیگر اقدامات دامپزشکی استان برشمرد و گفت: مایه‌کوبی 3 میلیون و 41 هزار و 400  رأس گوسفند و بز علیه بیماری قانقاریا، آنترتوکسمی و قانقاریا از اقدامات دامپزشکی این استان به‌‎ شمار می‎رود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول