اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی خبر داد

تحقق 90 درصدی سهمیه اشتغال خراسان‌رضوی در 10 ماه گذشته

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی از تحقق 90 درصدی سهمیه اشتغال استان در 10 ماه گذشته خبر داد.

تحقق 90 درصدی سهمیه اشتغال خراسان‌رضوی در 10 ماه گذشته
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، محمود صلاحی اظهار داشت: مهم‌ترین دغدغه هر فرد مسکن و اشتغال است که دولت گام‌های موثری برای این موارد در کشور برداشته است.
وی افزود: علاوه بر ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال، حفظ اشتغال موجود نیز باید مورد توجه و برنامه‌ریزی قرار داشته باشد.
استاندار خراسان‌رضوی گفت: در سال گذشته تعهد استان ایجاد 80 هزار فرصت شغلی جدید بود که با همکاری دستگاه‌های اجرایی و امضای تفاهمنامه‌های سه‌ جانبه توانسته‌ایم 96 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد کنیم.
صلاحی تصریح کرد: تعهد استان در سال جهاد اقتصادی ایجاد 213 هزار فرصت شغلی است که تاکنون بیش از 128 هزار فرصت آن در سامانه ملی رصد ثبت شده که این رقم معادل 60 درصد سهمیه تعیین شده استان است.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 65 هزار فرصت شغلی جدید در 10 ماهه گذشته در بخش مسکن ایجاد شده که هنوز در سامانه ملی ثبت نشده است.
استاندار خراسان‌رضوی گفت: با احتساب مجموع این فرصت‌های شغلی ایجاد شده تاکنون 90 درصد سهمیه اشتغال استان محقق شده و تا پایان سال نیز باقی‌مانده سهمیه محقق می‌شود.
صلاحی افزود: با اختصاص 164 میلیارد تومان اعتبار جهت ساماندهی مشاغل خانگی به استان، تاکنون 110 هزار نفر جهت استفاده از این تسهیلات به اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مراجعه کردند که برای 50 هزار نفر از آنان مجوز فعالیت صادر شده و 30 هزار نفر آنان جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند.
وی تصریح کرد: با آغاز به کار این تعداد از افراد اشتغال جدیدی در استان به وجود خواهد آمد که علاوه بر تحقق 100 درصدی سهمیه اشتغال استان، از سهمیه تعیین شده نیز فراتر خواهیم رفت.
استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به رقم هزار و 400 میلیارد تومانی مانده تسهیلات تکلیفی بانک‌های استان به صنعت طی سال های 85 تا 90 اظهار داشت: اگر همراهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به صنایع را در استان شاهد بودیم، قطعا فرصت‌های بیشتری برای ایجاد اشتغال در استان فراهم بود.
صلاحی تاکید کرد: در تابستان امسال طبق آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان 6.8 درصد بوده که این رقم در مقایسه با میانگین کشوری 4.3 درصد کمتر است.
انتهای پیام/ی30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول