اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان‌رضوی خبر داد

انعقاد تفاهمنامه ایجاد اشتغال خدمات فنی نظام مهندسی ساختمان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان‌رضوی گفت: تفاهمنامه ایجاد توسعه و اشتغال در حوزه خدمات فنی نظام مهندسی ساختمان منعقد شد.

انعقاد تفاهمنامه ایجاد اشتغال خدمات فنی نظام مهندسی ساختمان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا اخوان‌عبداللهیان عصر امروز در امضای تفاهمنامه ایجاد توسعه و اشتغال خدمات فنی نظام مهندسی ساختمان که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد اظهار داشت: این تفاهمنامه بین اداره‌کل کار و امور اجتماعی و نظام مهندسی ساختمان در راستای اشتغال‌زایی و کارآفرینی منعقد شد.

وی افزود: هر طرح اجرایی که در استان خراسان کلید خورده در بعد کشوری از آن استفاده شده است.

اخوان اظهار داشت: در سال 89 بین تمام استان‌ها مقام اول مدیریت نظارت بر مقررات ملی ساختمان کسب شد و در نظارت و آموزش توجه به امور فرهنگی مهندسین از جمله در زمینه بیمه، پژوهش، تحقیقات و.. پیشرفت خوبی داشته است.

وی هم‌چنین خراسان‌رضوی را دارای تنها مرکز تحقیقات نظارت بر ساختمان شرق ایران با وظیفه نظارت بر مصالح ساختمان عنوان کرد و افزود: از اول دوره کار نگاه به بحث اشتغال مهندسین در دستور کار قرار داشت.

وی گفت: در راستای سیاست‌های نظام و ابلاغی مقام معظم رهبری در بحث اشتغال و کارآفرینی این کمیسیون را تشکیل داده است و این تفاهمنامه و نظامنامه در راستای اشتغال و کارآفرینی انعقاد می‌شود. 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان‌رضوی گفت: بحث اشتغال یکی از دغدغه‌های این تفاهمنامه است که بنا داشته با ایجاد بانک اطلاعاتی مناسب و قوی بتوانیم پیشاپیش این موضوع را کاربردی‌تر و عملیاتی‌تر به کار ببریم که ضمن نیاز به آموزش‌های کاربردی نیاز به دریافت تسهیلات و یا دورکاری است.

هم‌چنین در ادامه سیدمهدی میرفندرسکی، عضو هیئت مدیره و رئیس کمیسیون خدمات مهندسی و اشتغال مهندسان اظهار داشت: تهیه نظامنامه نخستین قدم ما در راستای ایجاد اشتغال پایدار است و ایجاد پایگاه اطلاع‌رسانی دومین کار ما در سال 89 بود که ماهانه 150 نفر به کار معرفی شدند.

وی افزود: کمیته‌ای در تهران به وظیفه‌مندی استان فارس تشکیل شده است و وظیفه صدور خدمات فنی مهندسی را داراست ولی در کل کشور خراسان‌رضوی پیشرفت چشمگیری داشته است.

وی افزود: در نخستین دوره تدوین نظامنامه، 15 هزار نفر در هفت رشته مورد تایید قرار گرفتند.

هم‌چنین در این جلسه علی‌اکبر لبافی، مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی استان نیز افزود: در بخش ساختمان استان اگر بتواند خدمات را چشمگیر ارائه دهد بیش از 40 درصد ظرفیت اشتغال استان فعال می‌شود.

وی افزود: ما باید نرخ بیکاری را به هفت درصد و نرخ مشارکت را به  41.6درصد رسانده و علاوه بر حفظ فرصت‌های شغلی باید 80 هزار فرصت شغلی جدید را در سال آینده ایجاد کنیم.

لبافی گفت: ما آمادگی صدور مجوز کاریابی خارجی را داریم تا صدور نیروی فنی به خارج از کشور نیز داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در استان خراسان‌رضوی 12 هزار نفر نیروی کار داریم که ماهی 6 میلیارد تومان تحت عنوان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که باید نظارت‌ها را بیشتر کرد تا پول اضافی دریافت نشود. 

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول