اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای فنی صنایع دستی آذربایجان‌شرقی:

تعاونی‌های صنایع دستی توسعه اشتغال پایدار را رقم زده است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای فنی صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: ایجاد تعاونی‌های صنایع دستی توسعه اشتغال پایدار را در استان رقم زده است.

تعاونی‌های صنایع دستی توسعه اشتغال پایدار را رقم زده است
 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی افزود: با راه‌اندازی تعاونی‌های آموزشی صنایع دستی برای بیش از 200 نفر از مربیان صنایع دستی  به عنوان اساتید و 50  نفر از آموزش‌دیدگان صنایع دستی به‌عنوان نیروی دفتری و امثال آن اشتغال ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 42 تعاونی آموزشی صنایع دستی در 20 شهرستان استان فعال است که از زمان راه‌اندازی با استقبال خوبی از سوی علاقه‌مندان به هنرهای دستی روبه‌رو شده است.
محمدی یادآور شد: شهرستان تبریز با 20 رشته آموزشی بیشترین تعداد رشته‌ها را در استان داراست که این تنوع در سایر شهرستان‌های استان نیز دارای حداقل پنج رشته می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار داشت: به منظور بالا بردن کیفیت آموزشی در این تعاونی‌ها، هر کلاس حداکثر 10 هنرجو را آموزش می‌دهد.
محمدی با اشاره به مربی‌های مدرس این رشته‌ها گفت: با توجه به گستردگی صنعت مورد آموزش برخی از رشته‌ها دو یا سه مربی را مسئول آموزش قرار می‌دهند تا بازدهی آموزشی در بالاترین حد ممکن قرار گیرد.
وی تصریح کرد: حفظ و گسترش رشته‌های فعال،  احیای رشته‌های نیمه فعال و منسوخ شده صنایع دستی با آموزش و ترویج هنرهای دستی به علاقه‌مندان به ویژه جوانان از مهم‌ترین اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی در تعاونی‌ها به شمار می‌رود.
رئیس شورای فنی صنایع دستی استان با بیان اینکه هنرآموزان پس از طی دوره آموزشی و کسب نمره قبولی، موفق به دریافت گواهی مهارت می‌شوند، افزود: این افراد در صورت ادامه کار موفق به دریافت کارت صنعتگری و پروانه تولید می‌شوند که در این صورت می‌توانند از مزایای بیمه و تسهیلات اشتغالزایی استفاده کنند.
محمدی ابراز امیدواری کرد، برگزاری این دوره‌های آموزشی بتواند زمینه اشتغال پایدار کارآموزان و احیای رشته‌های بومی صنایع دستی را فراهم کند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول