اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر ساری:

تئاتر «سارویه» فصل جدیدی از فعالیت‌های مردمی هنر در مازندران است

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر ساری گفت: اقدامی که دبیرخانه جشنواره تئاتر سارویه در حال انجام آن است نقطه عطف و فصل جدیدی از فعالیت‌های مردمی تئاتر در ساری است.

تئاتر «سارویه» فصل جدیدی از فعالیت‌های مردمی هنر در مازندران است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، صبح امروز با حضور شهردار و دو عضو شورای شهر ساری، روند بازدید مسئولان شهری و استانی از محل دبیرخانه نخستین جشنواره تئاتر سارویه رونق و شتاب بیشتری به خود گرفت. 
 
* تئاتر یک هنر مظلوم است

عضو شورای شهر ساری نیز با ابراز خوشحالی از اینکه در جمع اهالی تئاتر ساری است، گفت: اگر قرائت قرآن و مداحی را نیز هنر بدانیم در یک تعریف مشترک، خودم را نیز مانند شما یک هنرمند می‌دانم.
سید مهدی احمدی با اشاره به اینکه شغل اصلی‌اش فرهنگی است، عنوان کرد: یکی از دلایل ورود اینجانب به شورای شهر اشراف بر مسائل فرهنگی و نیز حمایت از همه اموری است که در راستای فرهنگ و هنر شهر صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه از نزدیک با مشکلات هنرمندان به ویژه هنرمندان تئاتر شهر آشنا است، ادانه داد: هنر ما در زیبایی‌هاست، زیبایی‌ها به نحوی مولود هنر است و تمام موجودات عالم به زیبایی و هنر آفریده شده‌اند و از این منظر خداوند بزرگ‌ترین هنرمند عالم هستی است.
این مسئول تئاتر را از شیوه‌های زیبا و یکی از مصادیق ارزنده هنر دانست و تصریح کرد: یادم هست نخستین آشنایی‌ام با این هنر متعالی هنگام اجرای نمایش غریبه شام به کارگردانی حسین پارسایی بود که از سوی حوزه هنری مازندران به هلال احمر دعوت شده بودند، یادم هست که چقدر از دیدن این نمایش لذت بردم و پا به پای شهروندان هنگام لحظات تراژیک نمایش که به زیبایی هر چه تمام‌تر اجرا می‌شد، اشک می‌ریختم.
احمدی با یادآوری این نکته که اطمینان دارد تئاتر یک هنر مظلوم است، تاکید کرد: اقدامی که دبیرخانه جشنواره تئاتر سارویه در حال انجام آن است نقطه عطف و فصل جدیدی از فعالیت‌های مردمی تئاتر در ساری است و انتظار می‌رود که با جذب شهروندان به ویژه روستائیان، زمینه را برای فرهنگ سازی بی‌واسطه فراهم کنیم.
عضو شورای شهر ساری تاکید کرد: هرچند شورای شهر متولی اصلی حمایت از تئاتر نیست، اما خود را موظف می‌داند که بر اساس مفاد قانون مصوب در اساسنامه شورا تا جایی که می‌تواند از این جشنواره و اجراهای نمایشی حمایت کند. 
 
* اختصاص چند بیلبورد تبلیغاتی برای تئاتر سارویه

شهردار ساری در محل دبیرخانه جشنواره تئاتر سارویه با اظهار خرسندی از تلاش و کوشش هنرمندان تئاتر گفت: هر چند من هنرمند نیستم، اما همواره و در هر فرصتی که با هر یک از هنرمندان در رشته‌های مختلف هنری مواجه شدم، احساس کردم که روحیه‌ام بالاتر می‌رود.
سید علی حجازی اضافه کرد: از مشکلات اهالی تئاتر ساری کاملاً مطلعم و می‌دانم که هنرمندان این رشته تا چه میزان از پشتکار و جدیت برخوردارند.
شهردار ساری ادامه داد: ما سعی کردیم در سال‌های اخیر تا جایی که بتوانیم در خدمت هنرمندان تئاتر باشیم، اما خودمان هم می‌دانیم که این حمایت‌ها در سطح وسیع نبوده است؛ اما به‌طور حتم و با انسجامی که در اهالی تئاتر مشاهده می‌کنم تلاش می‌شود که در آینده حمایت‌های بیشتری از شما به عمل بیاوریم.
حجازی ابراز داشت: ما تلاش می‌کنیم هم به لحاظ مالی و هم از طریق اختصاص چند بیلبورد تبلیغاتی و هم با اهدای کتاب‌های تاریخی تالیف شده توسط احمدی عضو شورای شهر ساری، نقش و وظیفه خود را در این رویداد فرهنگی که برای نخستین بار در ساری انجام می‌شود، به انجام برسانیم.
  
* ساری 30 فارغ التحصیل تئاتر از کاردانی تا دکترا دارد

دیگر عضو شورای شهر ساری با اشاره به تعداد قابل ملاحظه تحصیل‌کردگان تئاتر ساری افزود: این یک افتخار برای شهرستان ماست که نزدیک به 30 فارغ التحصیل تئاتر از کاردانی تا مقطع دکترا دارد و شما باید از این ظرفیت‌های مهم در تکمیل ظرفیت‌های تئوری و اجرایی گروه‌های تئاتر نهایت بهره و استفاده را ببرید.
مهدی رضایی با اشاره به اینکه تئاتر ساری طی سال‌های اخیر جهش و رشد قابل ملاحظه‌ای از خود نشان داده، متذکر شد: مطمئن باشید که من و همکارانم در شورای شهر از این رویدادهای پرافتخار غافل نیستیم و با توجه به واحد تازه تاسیس فرهنگی هنری در شورا در آینده نزدیک تعامل و همکاری بیشتری با اهالی تئاتر خواهیم داشت.
به گزارش فارس، تاکنون حسینی‌نژاد فرماندار ساری، ذلیکانی مسئول بازرسی فرمانداری، عادل روحی مشاور فرهنگی معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران، حجازی شهردار ساری، احمدی و  رضایی از اعضای شورای شهر ساری از جمله مسئولان شهری و استانی بودند که در محل دبیرخانه جشنواره تئاتر سارویه حضور به هم رساندند.
نخستین جشنواره تئاتر سارویه از 12 تا 22 بهمن ماه در ساری برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول