اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارگردان نمایش:

هنر تئاتر را با استفاده تبلیغاتی نابود نکنیم

خبرگزاری فارس: یک کارگردان نمایش گفت: به جای استفاده تبلیغاتی و سازمانی از دیدگاه هنری باید به تئاتر نگریسته شود تا سبب اعتلای این هنر گردد زیرا استفاده تبلیغاتی از هنر تنها سبب نابودی آن می‌شود.

هنر تئاتر را با استفاده تبلیغاتی نابود نکنیم
رادمهر کشانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: اداره ارشاد این دیدگاه را درباره هنر دارد که آن را به موضوعات خاص محدود نکند زیرا اگر هنر محدود شود دچار خفقان شده و از بین می‌رود.   
وی افزود: البته رشد تئاتر در سیستم جهانی منحصر به یک ارگان نیست و تمام ارگان‌ها به هر نحو که بتوانند از تئاتر حمایت می‌کنند.
این کارگردان تئاتر تصریح کرد: در همه کشورها علاوه بر وزارت ارشاد ارگان‌های دیگر نیز کمک می‌کنند تا جریان هنری و فرهنگی مناسبی در شهر شکل بگیرد اما در ایران شهرداری و حوزه هنری فعالیت چندانی در این‌ باره ندارند.
وی بیشتر فعالیت‌های تئاتری این ارگان‌ها را انحصاری دانست و گفت: این سازمان‌ها بیشتر از افراد خاص و کارهای مناسبتی حمایت می‌کنند و این موضوع سبب می‌شود فضای تئاتری مناسبی در شهر شکل نگیرد.
کشانی اضافه کرد: امیدوارم ارگان‌هایی مانند شهرداری که برای ارائه خدمات عوارض دریافت می‌کنند تنها آن را به افراد معدود با کارهای سفارشی ارائه ندهند.
وی با بیان اینکه اصفهان به سالن‌های تئاتر بیشتری نیاز دارد، تاکید کرد: اصفهان اکنون یک سالن تئاتر بیشتر ندارد که به صورت خودگردان اداره می‌شود به این معنی که بودجه خود را از طریق اجاره سالن به دست می‌آورد، بنابراین تنها به مدت پنج روز به هر گروه اختصاص می‌یابد و هر گروه برای هر شب اجرای اضافه‌تر باید کرایه پرداخت کنند.
این کارگردان تئاتر در ادامه بیان داشت: این سالن علاوه بر اینکه تنها سالن تئاتر ارشاد است برای برگزاری همایش‌ها و مراسم‌‌های شهری نیز استفاده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اداره ارشاد هر شهر متولی امور هنری است گفت: این ارگان باید با بسترسازی‌های مناسب در راستای ساخت سالن‌های جدیدی اقدام کند و لازم است دیگر سالن‌های سطح شهر نیز به جای ارگان‌هایی که استفاده تبلیغاتی و ابزاری از هنر می‌کنند در اختیار اداره ارشاد قرار گیرد.
کشانی کمبود سالن تئاتر در کلان‌شهرها را مشکل کل کشور دانسته و بیان داشت: در دیگر کلان‌شهرهای کشور مانند تهران نیز محدودیت سالن وجود دارد به گونه‌ای که گاه یک گروه تئاتری تا دو سال در نوبت اجرای تئاتر باقی می‌ماند بنابراین این مشکل باید از پایه حل شود.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول