اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه فجر صورت می‌گیرد

راه‌اندازی 5 نمایندگی جدید اوقاف در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: در دهه فجر سال جاری پنج نمایندگی اوقاف در حوزه شهرهای ریگان، کهنوج، انار و فهرج راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی 5 نمایندگی جدید اوقاف در کرمان
حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده امروز در تشریح فعالیت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در حال حاضر 15 شهر استان کرمان دفاتر نمایندگی اداره اوقاف و امور خیریه فعال است که پنج نمایندگی جدید طی دهه فجر سال جاری به این مجموعه اضافه می‌شود.
وی با اشاره به راه‌اندازی دفاتر نمایندگی اداره اوقاف در حوزه شهرهای ریگان، کهنوج، انار و فهرج افزود: این دفاتر فعالیت‌ خود را از دهه فجر سال جاری آغاز می‌کنند.
قاسمی‌زاده بیان داشت: طی پنج سال گذشته، شش باب ساختمان برای شهرهای راور، سیرجان، راین، شهربابک، جیرفت و بم احداث و یا در مرحله تکمیلی هستند که بیشتر اعتبارات هزینه از محل کمک‌های خیران، منابع داخلی و بخشی نیز دولتی بوده است.
وی عنوان کرد: ساختمان جدید اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان نیز با زیربنای 2 هزار و 300 مترمربع مراحل پایانی خود را طی می‌کند.
قاسمی‌زاده ابراز داشت: به لحاظ درآمد، اداره اوقاف در سال 89 از رتبه هفتم کشوری به رتبه چهارم صعود کرده در حالی که سال‌های 87 و 88 با سرمازدگی پسته مواجه بودیم.
وی تصریح کرد: در بخش سرمایه‌گذاری بر روی موقوفات فاقد درآمد، توسط بنیاد توسعه و عمران موقوفات، 14 هزار مترمربع بناهای تجاری، ‌اداری و مسکونی در شهرهای کرمان، سیرجان، بردسیر، راور، بم، راین، آبگرم جوشان و ... با اعتبار بیش از 7 میلیارد تومان احداث شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: در زمینه شناسایی موقوفات به ویژه موقوفات "رَبع‌رشیدی" در استان کرمان، تاکنون حدود 900 هکتار زمین تنها در حوزه جیرفت به وقف اعاده و وقفیت آن پذیرفته شده به عمل آمده است.
قاسمی‌زاده با بیان اینکه طی چند سال گذشته 360 هکتار به اراضی وقفی با رأی محاکم قضایی برگشت داده شده است، عنوان کرد: طی دو سال گذشته به میزان 414 هکتار زمین به اراضی موقوفات در شهرهای کرمان و سیرجان به عنوان ثبت جدید اضافه شده است.
وی تصریح کرد: رشد وقف جدید در سال‌های 89 تعداد 19 موقوفه و در 10 ماه سال جاری 61 وقف است.
قاسمی‌زاده بیان داشت: همچنین از 8 هزار و 127 پلاک، تعداد 3 هزار و 984 جلد سند مالکیت برای موقوفات و بقاع اعم از منفعتی و انتفاعی تصرفی، غیرتصرفی و بقاع متبرکه اخذ شده است.
وی با اشاره به صدور بیش از 8 هزار سند اجاره بر روی املاک وقفی طی پنج سال گذشته، گفت: 12 مسجد در روستاهای محروم جنوب کرمان و هشت منزل عالم احداث و تکمیل و 19 مسجد از اعتبارات سال 89 در حال انجام کار است.
قاسمی‌زاده خاطرنشان کرد: سه باب مسجد جامع با مجموع زیربنای یک هزار و 775 مترمربع از اعتبارات داخلی سازمان اوقاف در شهرهای فهرج، ریگان و نرماشیر احداث شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان اظهار داشت: مبلغ 8 میلیارد و 651 میلیون و 465 هزار تومان از سال 86 تا 89 از اعتبارات ملی، اوقاف، استانی و شاخص‌های فرهنگی به 3 هزار و 583 باب مسجد پرداخت شده است.
وی افزود: در سال جاری نیز از محل اعتبارات اوقاف،‌ استانی و شاخص‌های فرهنگی یک میلیارد و 550 میلیون تومان به 249 مسجد کمک می‌شود.
قاسمی‌زاده بیان داشت: راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه راسخون در مرکز استان به منظور تقویت کمک به موقوفات، مساجد و بقاع متبرکه، راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه استان، راه‌اندازی 47 مرکز فرهنگی قرآنی در بقاع شاخص از دیگر فعالیت‌های اداره کل اوقاف استان کرمان است.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات همخوانی، ‌تواشیح، اذان و ابتهال عنوان کرد: کسب رتبه‌های کشوری و بین‌المللی در سال 89 و رشد شرکت‌کننده‌های رشته‌های مختلف قرآن کریم استان کرمان طی سال‌های 85 تا 90 با 130 درصد یکی دیگر از افتخارات اوقاف است.
انتهای پیام/غ10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول