اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‌جاری صورت گرفت

تشکیل 70 فقره پرونده شکار غیرمجاز در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی از تشکیل 70 فقره پرونده شکار غیرمجاز در خراسان‌جنوبی در سال‌جاری خبر داد.

تشکیل 70 فقره پرونده شکار غیرمجاز در خراسان‌جنوبی
حمید صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به نجات آهو از خطر انقراض توسط محیط‌بانان این اداره اظهار داشت: در سال 85 ما در هیچ جای استان به صورت طبیعی آهو نداشتیم اما اینک در جای جای استان بچه آهوها به چشم می‌خورند.
وی افزود: جمعیت حیات‌وحش را در ایستگاه‌های محیط زیستی استان افزایش دادیم و توانستیم آنها را از خطرات جدی نجات دهیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی ادامه داد: با عنایت به توجهات ویژه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست توانستیم از طریق یگان محافظت محیط زیست کشوری محیط‌بانان خود را مسلح کرده و امروز با توان بیشتری به حفاظت از محیط زیست می‌پردازیم.
صالحی، تعداد سلاح‌های کشف شده در 9 ماه نخست سال‌جاری را چهار قبضه دانست و افزود: 45 پرونده شکار غیرمجاز پرندگان، 15 پرونده شکار غیرمجاز پستانداران و 10 پرونده آغاز به شکار نیز در این مدت تشکیل شده است.
وی، تعداد پروانه‌های صادره در 9 ماه نخست سال‌جاری را در مجموع 717 مورد دانست و افزود: 650 فقره از این پروانه‌ها برای شکار پرنده، 40 فقره برای شکار خرگوش، 15 فقره برای شکار پستانداران عادی، چهار فقره به منظور شکار پستانداران ویژه برای اتباع ایرانی و هشت فقره به منظور شکار پستانداران ویژه برای اتباع غیر ایرانی صادر شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی با اشاره به افتتاح سامانه کیفی سنجش هوا در خراسان‌جنوبی اضافه کرد: مردم نیز می‌توانند میزان آلاینده‌ها را از طریق سایت این سازمان و نمایشگرهای سطح شهر مشاهده کنند.
صالحی با اشاره به قرار داشتن استان خراسان‌جنوبی در مسیر ریزگردها گفت: با توجه به قانون مهار ریزگردها، اعتبارات در نظر گرفته شده برای استان‌های غربی بود که با پیگیری مدیران استانی توانستیم خراسان‌جنوبی را به لیست استان‌های دریافت کننده اعتبارات مقابله با ریزگردها اضافه کنیم.
انتهای پیام/ح20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول