اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل خبر داد

تعدیل صدور مجوز شکار در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با ابراز نگرانی از کاهش جمعیت برخی از پرندگان و حیوانات از تعدیل صدور مجوز شکار و اعمال محدودیت با هدف صادر نشدن مجوز برای شکارچیان غیربومی خبر داد.

تعدیل صدور مجوز شکار در اردبیل
علی حمیدی در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته هوای پاک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما محدوده زمانی ممنوعیت شکار را به چهار ماه کاهش دادیم که این محدودیت از آبان ماه تا آخر بهمن ماه خواهد بود.
این مسئول با اشاره به کم بودن نیروی محیط بانی ابراز داشت: هم اکنون 25 محیط‌ بان فعال در استان داریم که به صورت جامع و کامل قادر به کنترل شکار در این استان نیستند که باید در این زمینه نیز تجدید نظر صورت گیرد.
حمیدی در مورد احیای گونه‌های جانوری در حال انقراض در اردبیل به ویژه آهو و مارال اظهار داشت: در گام اول دو سال پیش فضای هشت هکتاری را در فندقلو برای احیا و نگهداری گونه مارال حصار‌کشی کردیم که با زاد و ولد این تعداد هم اکنون به 12 رأس رسیده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در مورد اتفاق رخ داده در اوایل مهر ماه امسال در منطقه فندقلو و کشته شدن یک سرباز به دست این گونه جانوری بیان داشت: در مکاتبات خود خواستار اختصاص اسلحه بیهوشی به اردبیل شدیم ولی به دلیل برخی مشکلات نیروهای مسلح قادر به تامین و در اختیار گذاشتن آن نیست.
حمیدی اضافه کرد: هم اکنون 3 هزار اسلحه مجوز دار در استان در اختیار شکارچیان است که با توجه به فضا و مساحت استان وجود این تعداد شکارچی و اسلحه که به ازای هر 600 هکتار یک شکارچی محسوب می‌شود در حوزه حیات وحش امکان مانور بیشتر وجود ندارد.
وی دقت در صدور مجوز شکار و تعدیل آن را با هدف افزایش جمعیت حیات وحش اعلام کرد و افزود: باید پیش‌بینی های لازم را در افزایش جمعیت گونه‌های مختلف جانوری داشته باشیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در ادامه سخنان خود از ضرورت تدوین طرح جامع پسماند در شهرهای مختلف خبر داد و گفت: ما انتظار داریم در کارگروه‌های پسماند شهرهای مختلف فرآیند این کار انجام شده و طرح پسماند به مرحله اجرایی برسد.
حمیدی در پایان از افزایش آزمایشگاه‌های معتمد برای صدور گواهی لازم در معاینه فنی خودرو خبر داد و افزود: با همت بخش خصوصی این مجموعه‌ها در حال گسترش است تا واحدهای آلاینده بتوانند مجوز و گواهی لازم را دریافت کرده و فعالیت‌های قانونمند خود را ادامه دهند.
انتهای پیام/صا20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول