اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم:

دومین یادواره شهدای ورزشکار قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل ورزش و جوانان استان قم از برگزاری دومین یادواره شهدای ورزشکار قم در دهه فجر خبر داد.

دومین یادواره شهدای ورزشکار قم برگزار می‌شود
عباس جهان‌بینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار داشت: با برگزاری جلسه هماهنگی برنامه‌های گرامیداشت سی و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران ویژه برنامه‌های متنوعی برای این مناسبت‌های مهم و خاطره‌انگیز در بخش ورزش و جوانان در نظر داریم.
وی ادامه داد: در نخستین جلسه‌ای که به همین منظور در این اداره کل برگزار شد، یکی از موضوعاتی که مورد تاکید و اهمیت واقع شد، برنامه‌ریزی مناسب برای برگزاری یادواره شهدای ورزشکار قم در گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر بود.
مدیر کل ورزش و جوانان استان قم بیان کرد: بعد از برگزاری با شکوه نخستین یادواره شهدای ورزشکار استان قم در سال 1387 قصد داریم با همکاری نهادهای مرتبط دومین یادواره را در ایام الله سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب برگزار کنیم.
وی ابراز داشت: این یادواره قطعا در دهه مبارک فجر و به احتمال فراوان در روزهای منتهی به روز 22 بهمن سالروز پیروزی غرور انگیز انقلاب اسلامی ایران برگزار و یاد و خاطره نزدیک به 170 شهید ورزشکار استان قم گرامی داشته خواهد شد.
جهان‌بینی عنوان کرد: در نخستین یادواره شهدای ورزشکار استان قم با تلاش‌های این اداره کل و همکاری سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) و بسیج ورزش استان مراسم مورد نظر به شکلی بسیار باشکوه برگزار شد و قطعا تلاش می‌کنیم دومین یادواره به مراتب با شرایط بهتری به انجام برسد.
وی ابراز داشت: ورزشکاران از جمله افرادی بودند که در تمام عرصه‌های انقلاب و دفاع مقدس حضور پر‌رنگی داشته و شهدای گرانقدری از این قشر به انقلاب تقدیم شده‌اند، بنابراین باید یاد و خاطره آنها همواره زنده نگه داشته شود.
مدیر کل ورزش و جوانان استان قم تاکید کرد: هدف از برگزاری این یادواره علاوه بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ورزشکار در عین حال ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین ورزشکاران است زیرا شهادت‌طلبی این عزیزان نشان داد که بشریت می‌تواند با آزادی و رستگاری خود را به نیکبختی برساند.
جهان‌بینی خاطرنشان کرد: بیشتر شهدای ورزشکار استان قم در رشته‌های فوتبال، رزمی، کشتی، والیبال، بسکتبال و هندبال فعالیت کرده‌اند اما در این بین بازیکنان رشته پرطرفدار فوتبال بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده‌اند.
وی بیان کرد: با توجه به آسیب‌های مختلف فرهنگی که جوانان جامعه را به روش‌های مختلف به سوی ناهنجاری سوق می‌دهد، زنده کردن آرمان‌ها و یاد و خاطره از خودگذشتگی‌ها و رشادت‌های شهدای ورزشکار می‌تواند الگویی مناسب برای جوانان جامعه به ویژه ورزشکاران در امر فرهنگ‌سازی در جامعه و میدان ورزش باشد.  
مدیر کل ورزش و جوانان استان قم با تاکید بر اینکه دستاوردهای امروز انقلاب اسلامی از جانفشانی این عزیزان به دست آمده است، ابراز داشت: شهدای ورزشکار موجب شکوفایی انقلاب شدند زیرا آنان از جان مایه گذاشتند و ما نسبت به آنان احساس دین می‌کنیم.
وی افزود: روحیه حسینی و عاشورایی همین بزرگواران بود که کشور را در دوران انقلاب و دفاع مقدس به خوبی هدایت کرد و یاری بخش سایر اقشار جامعه شد بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که شهیدان چراغ‌های نورانی هستند که الگویی برای تمام آزادگان، حق‌طلبان و مظلومان جهان محسوب می‌شوند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول