اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای حفاظت از محیط زیست

دشت نوبهار مه‌ولات منطقه شکار ممنوع شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی گفت:‌ با توجه به بروز فقر زیستی گونه‌های متعدد جانوران در دشت نوبهار ‌این منطقه تحت حفاظت قرار می‌گیرد تا با اقدامات انجام شده دوباره احیا شود.

دشت نوبهار مه‌ولات منطقه شکار ممنوع شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی،‌ سیدحسین آقامیری در بازدیدی از شهرستان‌های جنوبی استان اظهار داشت: دشت نوبهار که بین شهرستان‌های مه‌ولات، گناباد و بجستان محصور شده است، در گذشته از شرایط زیست مطلوبی برخوردار بوده و انتخاب آن به عنوان منطقه تحت حفاظت و استقرار نیروها سبب بهبود وضعیت در این منطقه می‌شود.
وی تصریح کرد: در این راستا به عنوان نخستین اقدام مصوبه انتقال 50 راس آهو را از شیراحمد به نوبهار از سازمان مرکزی گرفته شد که در طول پارسال تا کنون 28 راس از این تعداد را منتقل کردیم و تصاویر به دست آمده نشان از سازگاری این جانوران با محیط و زاد و ولد آنان می‌دهد.
وی ادامه داد: پس از حضور این جانوران، شاهد گونه ارزشمندی از هوبره و هم‌چنین خزندگانی مثل بزمجه و... در این منطقه بودیم که آنجا را به عنوان زیستگاه مناسبی برای خود برگزیده بود که این امر سبب احیای مجدد این منطقه می‌شود.
آقامیری ضمن اشاره به سرمایه‌گذاری 50 میلیارد تومانی در منطقه نوبهار تاکید کرد: ‌در سال‌های آینده نیز این روند ادامه خواهد یافت تا موجبات احیای دشت را فراهم آوریم.
انتهای پیام/م30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول