اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی جامعه اسلامی ورزشکاران استان قم:

اخلاق اسلامی ورزشکاران بهترین تبلیغ برای اسلام است

خبرگزاری فارس: سخنگوی جامعه اسلامی ورزشکاران استان قم گفت: ارائه اخلاق اسلامی و منش پهلوانی توسط ورزشکاران ایرانی در میادین قهرمانی و جهانی بهترین تبلیغ برای دین مبین اسلام و جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

اخلاق اسلامی ورزشکاران بهترین تبلیغ برای اسلام است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسن عابدی سه‌شنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه امروز ورزش در کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: امروز گستره ورزش از حیطه فردی به اجتماعی رسیده است و ورزش می‌تواند نقش ملی در هویت فردی ایفا کند.
وی با بیان اینکه ورزش فقط برای سلامت فردی مفید نیست، بیان داشت: البته دنیای ورزش امروز با آسیب‌هایی نیز مواجه است که ما باید تلاش کنیم تا این آسیب‌ها برطرف شود.
سخنگوی جامعه اسلامی ورزشکاران استان قم ادامه داد: ورزش هدف نیست بلکه وسیله‌ای است برای خدمت به خلق خدا و ورزشکاران باید با اخلاق اسلامی و منش پهلوانی پرورش یافته باشند و بعد از تقویت اخلاق اسلامی به فکر تقویت بعد قهرمانی در ورزش باشند.
وی با بیان اینکه ایران یک کشور اسلامی است و نخستین شرط حضور ورزشکاران در میادین قهرمانی باید اخلاق اسلامی باشد، خاطر نشان کرد: متاسفانه ما در سال‌های اخیر شاهد بی‌اخلاقی‌هایی در جامعه ورزشی کشور بودیم که ضرورت پرداختن به اخلاق اسلامی در ورزش را دو چندان می‌کند.
عابدی با بیان اینکه قم از دیرباز مهد مذهب، مردم‌شناسی و تدین بوده است، تصریح کرد: جامعه اسلامی ورزشکاران با ویژگی‌هایی که قم داشته است به این فکر افتاد که نخستین همایش اخلاق در ورزش را در قم برگزار کند.
وی با بیان اینکه همایش اخلاق در ورزش یکی از فعالیت‌هایی است که در راستای نهادینه کردن اخلاق و منش پهلوانی در ورزش موثر است، اظهار داشت: برگزاری چنین همایش‌هایی در اصلاح فرهنگ و اخلاق در ورزش می‌تواند نقش بسزایی ایفا کند و البته ما انتظار نداریم که با یک همایش، اخلاق اسلامی کاملا در ورزش ما نمود پیدا کند.
رئیس هیئت کاراته استان قم اضافه کرد: در همین راستا همایش‌هایی با مضامین علم در ورزش، مدیریت در ورزش و دین در ورزش را نیز در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهیم کرد.
وی گفت: ارائه اخلاق اسلامی و منش پهلوانی توسط ورزشکاران ایرانی در میادین قهرمانی و جهانی بهترین تبلیغ برای دین مبین اسلام و جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
انتهای پیام/و۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول