اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حوزه هنری خراسان شمالی:

کنگره شعر در تقویم حوزه هنری قرار گرفت

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه هنری خراسان شمالی گفت: کنگره شعر آیینی در تقویم برنامه‌های حوزه هنری قرار گرفت.

کنگره شعر در تقویم حوزه هنری قرار گرفت
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از ستاد خبری شعر آیینی در استان خراسان شمالی، میثم مرادی‌بیناباج اظهار کرد: برگزاری کنگره شعر آیینی زمینه ایجاد فضای رقابتی بین شاعران پیشکسوت و جوان را در استان فراهم می‌کند.
وی افزود: باید با این کنگره‌ها به دنبال تقویت بنیه علمی شاعران خود در استان با ایجاد تبادل نظر بین شاعران‌ پیشکسوت و جوان باشیم.
مرادی‌بیناباج تصریح کرد: با ایجاد یک چنین فضایی اندیشه جوانان امروز را که از سرودن اشعار مذهبی غافل مانده‌اند را تقویت خواهیم کرد.
وی اظهار کرد: با دعوت از اساتید برجسته ملی حوزه شعر آیینی در مراسم اختتامیه شعر آیینی استان امیدواریم نقطه آغازی برای برگزاری کنگره‌های بعدی باشد.
سرپرست حوزه هنری خراسان شمالی گفت: استان در بحث ادبیات و شعر به جایگاه قابل توجهی دست یافته که این امر نشان‌دهنده قدمت و پیشینه این استان در این موضوع است لذا باید در بخش آموزش و نقد شعر بیشتر کار شود.
وی اضافه کرد: برگزاری محافل شعر و شب‌های شعر و چاپ آثار شاعران می‌تواند کمک موثری برای معرفی شاعران و جایگاه شعر در استان باشد.
مرادی‌بیناباج بیان کرد: به تبعیت از سیره ائمه معصومین و با حمایت سایر دستگاه‌های فرهنگی استان برای تقدیر از شاعران شعر آیینی نخستین کنگره شعر آیینی را برگزار کرده‌ایم.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم در رابطه با برگزاری کنگره شعر آیینی در این استان گفت: برگزاری کنگره شعر آیینی زمینه مشارکت فرهنگیان و دانش‌آموزان را فراهم می‌کند.
محمد وحیدی اظهار کرد: شاعران شعر آیینی باید بتوانند با سرودن اشعار مذهبی که برگرفته از سیره ائمه اطهار (ع) است ارتباط عاطفی خوبی را با مخاطبان برقرار کنند.
وی افزود: برگزاری این کنگره از سوی حوزه هنری می‌تواند فرصت خوبی برای آشنایی نسل نوجوان و جوان جامعه با اهل بیت و سیره و سنت آنها باشد.
وحیدی عنوان کرد: امیدواریم آموزش و پرورش نیز با اعلام فراخوان به تمام شهرستان‌ها و مناطق در خصوص برگزاری چنین کنگره‌ای از سوی فرهنگیان و دانش‌آموزان آثار ارزنده‌ای را به دبیرخانه ارایه دهد.
وی تصریح کرد: با برگزاری این کنگره علاوه بر تقویت شعر آیینی زمینه آشنایی مردم با اشعار مذهبی و قالب شعری این اشعار را فراهم می‌کند.
نخستین کنگره شعر آیینی استان خراسان شمالی اوایل اسفند ماه سال جاری در بجنورد برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ج20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول