اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قروه صورت گرفت

آغاز چهارمین کنگره سراسری شعر عاشورایی

خبرگزاری فارس: در راستای پاسداشت فرهنگ و هنر عاشورایی، چهارمین کنگره سراسری شعر عاشورایی ظهر امروز با پیام معاون اول رئیس جمهوری در مسجد جامع شهر دلبران آغاز به کار کرد.

آغاز چهارمین کنگره سراسری شعر عاشورایی
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج در این کنگره که شهرستان قروه برای چهارمین سال میزبان عاشوراسرایان سراسر کشور است، قطعاتی از آثار شاعران برتر قرائت شد.
استاندار کردستان در این کنگره، برگزاری این همایش فرهنگی، ادبی و هنری را نقطه عطفی در تاریخ استان فرهنگ و هنر،استان کردستان برشمرد و گفت: در پرتو برگزاری این کنگره‌ها، فرهنگ غنی عاشورا ترویج می‌یابد چرا که تمامی ارزشها در چنین همایشهایی تجلی پیدا می‌کند.
علیرضا شهبازی در ادامه از احداث مجتمع فرهنگی و هنری در دلبران خبر داد و گفت: در صورت تامین زمین مورد نیاز برای احداث،این مجتمع شهریور ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم در این کنگره با اشاره به ارسال بیش از 600 قطعه شعر و اثر ادبی توسط 225 شاعر عاشوراسرا به دبیرخانه دائمی سوگواره‌های فرهنگی، هنری و ادبی کردستان، گفت: این کنگره با اقبال عمومی شاعران سراسر کشور مواجه شده است و شعرای 28 استان کشور آثار خود را به دبیرخانه کنگره ارسال کرده‌اند.
قباد میمنت‌آبادی با اشاره به تمایز کنگره چهارم شعر عاشورایی با سال‌های گذشته، تصریح کرد: استان کردستان امسال شاهد برگزاری 11 عنوان برنامه فرهنگی و هنری مرتبط با آیین‌های عاشورایی به صورت استانی و منطقه‌ای در شهرستان‌های سطح استان بود که در آیین پایانی کنگره از برگزیدگان این سوگواره‌ها نیز تجلیل خواهد شد.
گفتنی است آیین پایانی این کنگره و مراسم تجلیل از نفرات برتر فردا در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی قروه برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/غ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول