اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ایام پایانی ماه صفر

نشست شعر محرم در فردوس برگزار شد

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با ایام پایانی ماه صفر، نشست شعر محرم با عنوان در سوگ صفر در شهرستان فردوس برگزار شد.

نشست شعر محرم در فردوس برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس این نشست پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از شاعران شهرستان فردوس در محل نگارخانه شهید گمنام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردوس زنده نگه‌داشتن فرهنگ عاشورا را یکی از وظایف شیعه دانست و گفت: باید ابعاد مختلف نهضت عاشورا برای جوانان تبیین شود.
علیرضا ایمانی‌دوم افزود: شعر عاشورایی تاثیر بسزایی در زنده نگه‌داشتن فرهنگ عاشورا دارد چرا که حادثه عاشورا با زبان شعر توصیف می‌شود و شاعر بخشی از واقعه کربلا و عاشورا را برای شنونده به تصویر می‌کشد.
وی با اشاره به آیات و روایات قرآنی تصریح کرد: هر کس برای خاندان پیامبر(ص) شعری بسراید خداوند برای او خانه‌ای در بهشت بنا می‌کند و از این‌رو شاعران باید در مدح، ثنا و سوگ ائمه‌اطهار(ع) نیز شعرسرایی کنند.
مسئول انجمن شعر و ادب شهرستان فردوس نیز گفت: واقعه عاشورا، واقعه‌ای بسیار عظیم است که در زبان شعر نمی‌گنجد و هر فردی به راحتی نمی‌تواند در بیان این حادثه عظیم شعر بسراید.
هادی دانش‌مقدم افزود: صحنه عاشورا و کربلا، صحنه‌ای فوق‌بشری و ماورالطبیعه است که دنیا گنجایش چنین حادثه عظیمی را نداشت.
وی تصریح کرد: امروز اگر واقعه عاشورا به تصویر کشیده می‌شود براساس تصوری است که از این حادثه بزرگ داریم در غیر این صورت بیان واقعه‌ای بزرگ هم‌چون عاشورا قابل توصیف نیست.
مسئول انجمن شعر و ادب فردوس بر برگزاری نشست‌های ادبی در مراسم و مناسبت‌های مختلف تاکید کرد و برگزاری این گونه نشست‌ها را سبب شکوفایی شعر و ادب شهرستان دانست.
در پایان این مراسم شاعران تازه‌‌ترین سروده‌های خود را با موضوع محرم و صفر قرائت کردند.
انتهای پیام/غ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول