اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پایان چهارمین کنگره سراسری شعر عاشورایی

کنگره شعر عاشورایی قروه سال آینده بین‌المللی می‌شود

خبرگزاری فارس: چهارمین کنگره سراسری شعر و قطعه ادبی عاشورایی پیش از ظهر امروز با معرفی آثار برتر در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی قروه پایان یافت.

کنگره شعر عاشورایی قروه سال آینده بین‌المللی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج در این کنگره که به مدت دو روز در دو بخش شعر و قطعه ادبی عاشورایی و ویژه شهدای مظلوم کردستان برگزار شد، هیئت داوران کنگره از بین 600 اثر ارسالی به دبیرخانه، 17 اثر را شایسته تقدیر دانست که در رده سنی بالای 30 سال حبیب‌الله بخشوده و فریبا قیومی‌زاده از ایلام و یزد به عنوان مشترک اول دست یافتند.
در رده زیر 30 سال هم از حسنا محمدزاده‌کاشی از کاشان تقدیر شد و قطعه ادبی فاطمه بیرانوند از خرم‌آباد نیز به عنوان اثر برتر شناخته شد.
در بخش ویژه شهدای مظلوم کردستان هم شعر هانیه ملکی از شاهرود به عنوان اثر منظوم برتر مورد تقدیر قرار گرفت.
امروز همچنین از نفرات برتر نخستین سوگواره فرهنگی هنری و ادبی آیین‌های عاشورایی کردستان در بخش‌های هنرهای تجسمی، خوشنویسی، نشریه دیواری، تعزیه‌خوانی، پیامک و وبلاگ‌نویسی، عکس و فیلم 72 ثانیه‌ای تجلیل شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در آیین پایانی این کنگره با اشاره به ارسال بیش از 600 اثر از سوی 225 شاعر از 28 استان کشور به دبیرخانه کنگره شعر عاشورایی گفت: این کنگره با نگرشی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته با برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری و ادبی آیین‌های عاشورایی در شهرستان‌های استان اجرا شد.
قباد میمنت‌آبادی با اشاره به تاکید معاون اول رئیس جمهور مبنی بر ارتقای کنگره سراسری شعر عاشورایی به کنگره بین‌المللی تصریح کرد: با توجه به برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه تبدیل کنگره‌ها از استانی به منطقه‌ای، کشوری و بین‌المللی، با حمایت معاونت فرهنگی و هنری وزارت ارشاد اسلامی این کنگره سال آینده به صورت بین‌المللی و با شرکت شاعران کشورهای مسلمان همسایه برگزار می‌شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این کنگره، انقلاب اسلامی ایران را تداوم نهضت سرخ حسینی عنوان کرد و گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس ملت ایران در برابر متجاوزان مستکبر، شور حسینی در قالب نواها و مرثیه‌های عاشورایی نقطه قوت رزمندگان بود.
داوود مهاجر نقش شاعران عاشوراسرا را در امتداد فرهنگ غنی عاشورا بسیار تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: بیان زیبایی‌های واقعه کربلا در قالب هنر ماندگارترین شیوه است.
احمد رسولی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه نیز برگزاری این کنگره را موجب تبادل فرهنگ و هنر استان‌های مختلف کشور با یکدیگر عنوان کرد و گفت: در طول چهار دوره برگزاری کنگره شعر عاشورایی یک‌هزار و 20 شاعر از سراسر کشور 2 هزار و 800 اثر بلند و کوتاه را به دبیرخانه کنگره ارسال کرده‌اند که این مجموعه در قالب کتاب چاپ و منتشر خواهد شد.
برگزاری نمایشگاه عکس عاشورایی و تعزیه‌خوانی نیز از برنامه‌های جنبی این کنگره بود.
انتهای پیام/آ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول