اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس:

متصرفان وقف، سودهای میلیونی در ماه می‌برند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: برخی متصرفان اوقاف در شیراز با تغییر مالکیت زمین‌های اوقافی ماهانه 15 تا 20 میلیون تومان اجاره می‌گیرند.

متصرفان وقف، سودهای میلیونی در ماه می‌برند
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام غلامرضا محمدزاده بعد از ظهر امروز به مناسبت هفته وقف در دیدار با امام جمعه شیراز اظهار داشت: موقوفه‌خواران در برخی از شهرستان‌ها با دادن اجاره 50 هزار تومانی سالانه اوقاف 50 میلیون تومان از افراد دیگر می‌گیرند.
محمدزاده ابراز داشت: باید قیمت‌های عادلانه در مال‌الاجاره‌ها مورد توجه و تاکید قرار گیرد و این هنوز اتفاق نیافتاده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از ایجاد بانک اطلاعات موقوفات فارس برای نخستین بار در این استان خبر داد و تصریح کرد: تا کنون 10 هزار موقوفه در این سامانه بارگذاری شده است و مابقی نیز به مرور وارد این سامانه می‌شود.
این مدیرکل اضافه کرد: به منظور جلوگیری از پراکندگی نقدینگی‌ها نیز صندوق قرض‌الحسنه‌ای با عنوان راسخون ایجاد شده است.
مدیرکل اوقاف فارس خاطرنشان کرد: در زمینه بقاع متبرکه نیز این استان از وضعیت مناسبی برخوردار نبود که با برنامه‌ریزی تمام‌جانبه بازسازی بقاع متبرکه در این استان به ویژه 180 بقعه شهرستان شیراز در اولویت قرار گرفت.
محمدزاده افزود: تا پایان امسال هیچ بقعه‌ای به صورت مخروبه در استان فارس نمی‌ماند و ساماندهی آن‌ها به مرحله مطلوب می‌رسد.
وی در زمینه ساخت مساجد نیز بیان داشت: طرح جامع ساخت و ساز مساجد در فارس آغاز شده و امسال کار احداث 195 مسجد را آغاز کرده‌ایم.
این مقام مسئول ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم تا پایان سال 95 دیگر هیچ آبادی در این استان را بدون مسجد نداشته باشیم.
انتهای پیام/ی30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول