اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام سعیدی خاطر نشان کرد

ائتلاف خط انحراف و فتنه‌گران برای به چالش کشیدن نظام

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: در انتخابات پیش‌رو خط انحراف به دشمنان خارجی و فتنه‌گران ضمیمه شده است تا ملت ایران را به چالش بکشند.

ائتلاف خط انحراف و فتنه‌گران برای به چالش کشیدن نظام
به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سیدمحمد سعیدی در تجمع بزرگ هیئت‌های مذهبی استان قم که پیش از ظهر امروز در میدان آستانه قم برگزار شد، اظهار کرد: این برای نخستین بار است که برنامه‌ای منظم با همکاری تمام دستگاه‌های استان و حضور هیئت‌های مختلف مذهبی در قم برگزار می‌شود و ضروری است که همه ساله چنین مراسم عظیمی با شکل‌های جدید تدارک دیده شود.
وی افزود: پیامبر اکرم(ص) مسلمانان را بهترین امتی می‌داند که از روز نخست آفرینش انسان وجود داشته‌اند زیرا دارای ویژگی‌ برجسته‌ای چون امر به معروف و نهی از منکر هستند.
امام جمعه قم با اشاره به غیرت‌مندی امت رسول‌الله، گفت: این غیرت موجب نهی از زشتی‌ها توسط همه مردم شده و مظاهر زشتی و پلیدی در جامعه جلوه‌گر نخواهد شد و ریشه این فریضه الهی نیز ایمان مسلمانان به خدای تعالی است.
وی ابراز کرد: یکی از سنت‌های الهی امتحان مردم توسط مبتلا شدن به فتنه‌هاست تا از درون این آزمایشات، امتی سالم و کامل بیرون آیند ضمن اینکه این سنت الهی مخصوص مسلمانان نبوده و همه امت‌های گذشته نیز شامل آن می‌شدند.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با بیان اینکه یکی از امتحان‌های سخت الهی، کیفیت رفتار امت پس از رحلت رسول گرامی اسلام(ص) بود افزود: ایشان قبل از رحلت خویش در این زمینه به مردم هشدار داده و متذکر شده بود که هرکس از دین الهی روی برگرداند ضرری به ذات الهی وارد نخواهد ساخت اما افرادی که به رسالت پیامبر از طریق امامت ملتزم باشند شایستگی پاداش الهی را کسب می‌کنند.
وی تصریح کرد: خطر عقب‌گرد و روی گرداندن از دین الهی مختص زمان پیامبر نبوده و ممکن است در زمان امامان نیز این مسئله اتفاق بیفتد زیرا حضور شیطان در جامعه دائمی است و این امر تا قیام مهدی(عج) ادامه خواهد داشت ولی پس از آن نیز نفس اماره تا لحظه مرگ انسان را همراهی می‌کند.
سعیدی عنصر سومی که عامل عقب‌گرد انسان‌ها از دین الهی می‌شود را انسان‌های فرصت‌طلب دانست و گفت: منافع اینگونه افراد با ظهور دین الهی به خطر می‌افتد و نمونه این مسئله نیز بازگشت یهود به بت‌پرستی به وسیله وسوسه‌های سامری در زمان حیات حضرت موسی(ع) بود.
امام جمعه قم خاطر نشان کرد: مردم حجاز قبل از بعثت نبی مکرم اسلام(ص) کعبه را به بت‌خانه تبدیل کرده بودند اما ظهور دین اسلام موجب پاک شدن خانه خدا از مظاهر کفر و شرک شد ولی پس از رحلت حضرت محمد(ص) بت‌های جدیدی که در واقع انسان‌های زنده بودند به وسیله فرصت‌طلبان و مرتدان از دین خدا ظهور کرد.
وی با بیان اینکه امروز نیز این خطر جامعه اسلامی را تهدید می‌کند افزود: مردم ایران از جمله اقوامی هستند که در قرآن کریم از آنها تعریف شده و در واقع این مسئله مدال افتخاری است که بر سینه ملت ما وجود دارد.
سعیدی ادامه داد: در روایات معصومین(ع) به صراحت از ایرانیان تعریف شده و این مقام و منزلتی است که از سوی خداوند به ملت ما مرحمت شده است، اما این امر هیچ تضمینی برای مبتلا نشدن به فتنه‌ها و آزمایشات الهی نیست ضمن اینکه کسب نمرات خوب در امتحانات موجب قرب الهی و نیز مبتلا شدن به آزمایشات سخت‌تر است.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با اشاره به سربلندی ملت ایران در امتحان‌های گوناگون الهی تصریح کرد: آزمایشات دیگری نیز در انتظار کشور است که مهم‌ترین آنها در شرایط کنونی، انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.
وی افزود: ملت ایران در انتخابات سال 88 سیلی محکمی به صورت نفاق داخلی، فتنه‌گران و استکبار جهانی زدند به همین دلیل در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی علاوه بر این دشمنان،‌ خط انحراف نیز ضمیمه شده تا ملت ایران را به چالش بکشند بنابراین مردم باید با توسل به اهل‌بیت(ع) از خداوند بخواهند تا آنها را در این امتحان نیز سربلند و پیروز گرداند.
انتهای پیام/ی20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول