اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه طبس:

شناخت جریان‌های انحرافی نیازمند بصیرت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه طبس گفت: باتوجه به اینکه اعضای گروه‌ها و جریان‌های انحرافی فاقد هرگونه تابلو و علامت مشخصی هستند، شناخت این افراد نیازمند دقت، بصیرت و مشورت است.

شناخت جریان‌های انحرافی نیازمند بصیرت است

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سیدابراهیم مهاجریان در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به در پیش بودن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در جریان انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی برخی گروه‌ها و جریان‌های انحرافی نیز به صحنه انتخابات آمده‌اند اما هیچ تابلو، پرچم و علامت مشخصی مبنی بر اینکه جزو کدام جریان هستند، ندارند.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی بصیرت اهمیت زیادی دارد، ادامه داد: مردم نباید از این موضوع غافل شوند و بهتر است با دقت، بررسی و مشورت با اهلش، این گروه‌ها و جریان‌ها را بشناسند.

خطیب جمعه طبس به سخنی از حضرت امام خمینی(ره) درباره اهمیت شرکت در انتخابات اشاره کرد که فرموده‌اند: «انتخابات سرنوشت شما را تعیین می‌کند و وظیفه آحاد ملت است که در آن دخالت کنند... هدف انتخابات در نهایت حفظ اسلام است... موضوع انتخابات موضوع سپردن مملکت به دست کسی است که اگر آن شخص ناباب از کار درآید به اسلام صدمه می‌زند و جمهوری اسلامی را از بین می‌برد.»

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه با تسلیت پیشاپیش سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع) و رحلت نبی مکرم اسلام(ص)، به بیان گوشه‌ای از زندگانی حضرت محمد(ص) پرداخت و بیان کرد: شرایط اجتماعی زمان پیامبر(ص) بسیار ویژه و حساس بود، به صورتی که هیچگونه عادات صحیح بر زندگی اعراب حاکم نبود و مثلا قبایل عرب مدام در حال نزاع و درگیری بودند یا برای زنان و دختران کمترین حق و احترامی قائل نبودند.

امام جمعه طبس اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) در چنین شرایطی و در سن 40 سالگی به رسالت مبعوث شده و با وجود همه موانع به گونه‌ای عمل کردند که در مدت کوتاهی بسیاری از حاکمان و قدرتمندان در مقابل پیامبر(ص) سر تعظیم فرود آوردند و در نتیجه اسلام در سراسر جهان آن روز توسعه یافت.

وی درباره مهمترین دلایل موفقیت پیامبر(ص) در راستای پیشبرد اهداف اسلام یادآور شد: استقامت و پایداری حضرت محمد(ص) در مقابل تمامی موانع و مشکلات به منظور پیشرفت اسلام و به اقتدار رساندن مسلمانان از مهم‌ترین دلایل موفقیت ایشان بود که نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز با الگوگیری از نبی مکرم اسلام(ص) در طول 33 سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی در برابر تمامی توطئه‌های دشمنان مقاومت و ایستادگی کرده است.

مهاجریان خوش‌ اخلاقی و مهربانی را از دیگر عوامل موفقیت پیامبر(ص) دانست و بیان کرد: مسئولان و مدیران نظام اسلامی در تمامی رده‌ها نیز باید دارای اخلاق خوب بوده و مراقب گفتار و برخورد خود با مراجعان باشند و عزت و کرامت مراجعان را حفظ کنند.

وی ادامه داد: اما متأسفانه بعضا مردم از برخورد نادرست، تند و تحقیرآمیز برخی مدیران گلایه‌مند هستند که باید این موضوع اصلاح شود.

خطیب جمعه طبس ضمن گرامیداشت هفته وقف، اظهار داشت: موضوع وقف کردن، نگه‌داری موقوفه‌ها و عمل به نیت واقفان دارای اهمیت بسیار زیادی است که خوشبختانه مردم منطقه طبس از گذشته‌های دور به این مهم توجه داشته‌اند و امروز رقبه‌ها و موقوفه‌های زیاد و کم‌نظیری در این شهرستان وجود دارد.

وی از مردم خواست تا با عمل به سنت حسنه وقف برای خود باقیات‌الصالحاتی به جای بگذارند و از متولیان موقوفه‌ها نیز خواست تا در حفظ موقوفه‌ها و عمل به نیت واقفان توجه و حساسیت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول