اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان:

جریان انحرافی برای گرفتن مجلس و دولت آینده برنامه‌ریزی می‌کند

خبرگزاری فارس: دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان حفظ وحدت اصولگرایان را مورد تاکید قرار داد و گفت: جریان انحرافی برای به دست گرفتن مجلس و دولت آینده برنامه‌ریزی می‌کند.

جریان انحرافی برای گرفتن مجلس و دولت آینده برنامه‌ریزی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن کربلایی شامگاه چهارشنبه در جمع تعدادی از نامزدهای انتخاباتی دوره نهم مجلس از حوزه رشت در دفتر حزب موتلفه گیلان به ساز و کار انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: ساز و کار نهمین دوره انتخابات مانند دیگر انتخابات در طول انقلاب اسلامی مشخص است.

وی با بیان اینکه مردم از طرف معتمدان برگزارکننده این انتخابات هستند، افزود: در هر بخش و شهرستانی که قرار است انتخابات برگزار شود 30 نفر از افراد معتمد که مورد اعتماد مردم، بخشدار و فرماندار هستند و در بین آنها به خوبی شهرت دارند لیست آنها در اختیار هیئت نظارت قرار می‌گیرد و هیئت نظارت بر انتخابات این 30 نفر را تایید می‌کند و اینها در حضور بخشدار یا فرماندار هشت نفر از بین خود انتخاب می‌کنند و هیئت اجرایی می‌شوند و هیئت اجرایی نیز برگزارکننده انتخابات در هر بخش و شهرستان است.

*مردم برگزار کننده انتخابات هستند

دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان با بیان اینکه مردم برگزارکننده انتخابات هستند، تصریح کرد: برای اینکه این انتخابات قانونی شود و مهر و امضا داشته باشد بخشدار و یا فرماندار به عنوان رئیس این هیئت و یک نفر از ثبت احوال و نیز رئیس شورای شهر در این جمع حضور می‌یابند که در مجموع 11 نفر می‌شوند و انتخابات را برگزار می‌کنند.

وی، مردم را ناظر بر انتخابات دانست و افزود: شورای نگهبان از بین انسان‌هایی که می‌شناسد در مرکز استان 5 نفر به عنوان امین‌ترین، هوشمندترین و سالم‌ترین افراد را انتخاب می‌کند که هیئت نظارت را تشکیل می‌دهند.

کربلایی ادامه داد: این افراد یک هیئت سه نفره را به عنوان ناظران بر انتخابات در هر بخش و شهرستان انتخاب می‌کنند بنابراین هم مجری و هم ناظر بر انتخابات، مردم هستند.

وی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا چنین روشی در انتخابات نیست، ابراز داشت: هیئت‌های نظارت،ناظر بر عملکرد هیئت‌های اجرایی می‌شوند و صلاحیت داوطلبان انتخابات را بررسی می‌کنند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان با اشاره به اوضاع فعلی انتخابات در استان بیان داشت: در حال حاضر هیئت‌های اجرایی تشکیل شده و فرمانداران و بخشداران جلسات را برگزار و 200 نفر در گیلان ثبت‌نام کردند و بررسی پرونده‌ها در هیئت اجرایی فرمانداری‌ها انجام گرفته و تعدادی از اینها رد صلاحیت، عده‌ای عدم احراز و تعدادی نیز تایید شدند.

 

*دروغگویی از دلایل عدم التزام عملی به اسلام است

وی در تعریف عدم احراز اذعان داشت: عدم احراز یعنی اینکه برای هیئت اجرایی مشخص نشد که این فرد صلاحیت دارد و رد صلاحیت نیز به این معناست که مشخص شده این فرد صلاحیت ندارد.

کربلایی با اشاره به اینکه صلاحیت‌ها اول بهمن اعلام می‌شود، خاطر نشان کرد: هیئت نظارت مراکز استان‌ها صلاحیت‌ها را اعلام می‌کنند.

وی با تصریح بر اینکه اگر کسی قبل از اعلام هیئت نظارت عنوان کند که تایید صلاحیت شده، دروغ گفته است، اذعان داشت: چنین امکانی وجود ندارد که کسی بخواهد در این مرحله یعنی از زمان رد صلاحیت در هیئت اجرایی تا امروز که یک هفته می‌گذرد اعلام کند که کارش تمام شده و تاییدیه را گرفته است و دروغگویی یکی از دلایل عدم التزام عملی به اسلام است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان به ورود جریان‌های مختلف در عرصه انتخابات اشاره کرد و افزود: جریان‌ها و گروه‌ها و احزاب برای کمک به تبلیغات، رقابت و کاندیداها وارد میدان می‌شوند.

وی به جریان‌هایی که به صورت علنی در صحنه حاضر شدند، اشاره کرد و اذعان داشت: یک گروه جبهه متحد اصولگرایی و یا کمیته 8+7 است که به دو گروه جامعه مدرسین و جامعه روحانیون مبارز تهران کشور متصل هستند.

کربلایی اضافه کرد: جامعه مدرسین قم شامل 40 نفر از علما و مدرسین برجسته با مسئولیت آیت‌الله یزدی هستند و جامعه روحانیت تهران حدود 30 تا 40 نفر از روحانیون مبارز کشور با مسئولیت آیت‌الله مهدوی‌کنی هستند که این دو جامعه را جامعتین می‌گویند.

وی با بیان اینکه جبهه متحد اصولگرایی و 8+7 و جامعتین یکی هستند، یادآور شد: اینها با عنوان جبهه متحد اصولگرایی وارد میدان می‌شوند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان، گروه پایداری را در کنار جبهه متحد اصولگرایی نامید و اظهار داشت: جبهه پایداری متشکل از تعدادی نیروهای ارزشی است که ممکن است نماینده مجلس، استاد دانشگاه، روحانی و... باشند که فراخور توان خود وارد عرصه شدند و قرار است مجلسی ولایی را تشکیل دهند.

وی با اشاره به اینکه حدود 20 تشکل جبهه اصولگرایی را تشکیل داده است، افزود: تشکل‌های مختلفی در این جبهه حضور دارند که یکی از آنها موتلفه است.

 

*جریان انحرافی برای گرفتن مجلس و دولت برنامه‌ریزی می‌کند

کربلایی جریان فتنه و انحرافی را مقابل جبهه اصولگرایی خواند و تصریح کرد: کسانی که در انتخابات گذشته به اصلاح‌طلبان معروف بودند بعدها در انتخابات 88 غائله ایجاد کردند و کاندیدای آنها میرحسین موسوی بود و بعد از آن برخی‌ها وارد صحنه شدند و درگیری‌های خیابانی ایجاد کرده و اطلاعیه و بیانیه علیه جمهوری اسلامی صادر کردند و جریان فتنه را تشکیل دادند.

وی با بیان اینکه جریان فتنه عامل ایجاد غائله 88 در تهران و مقداری در رشت بود، اذعان داشت: سردمداران این جریان می‌توانند خاتمی، موسوی، کروبی و یا کسانی باشند ولی هدایت‌کننده‌ آن موسوی خوئینی‌ها در پشت صحنه تمام جریانات است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان، با بیان اینکه تمام این جریان‌ها در انتخابات حضور می‌یابند، متذکر شد: جریان انحرافی برای گرفتن مجلس و دولت آینده برنامه‌ریزی می‌کند که مشایی سردمدار اینهاست.

 وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر وحدت در جامعه گفت: اصولگرایان باید دارای لیست واحد باشند و برای حضوری حداکثری تمام این موارد لازم است و مهم‌تر اینکه صندلی‌های مجلس نباید در اختیار جریان انحرافی و فتنه قرار گیرد.

انتهای پیام/ر10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول