اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان غربی:

دوم بهمن در تقویم انقلاب ثبت شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: تقویم انقلاب‌ گویی یک چیز کم دارد و آن حماسه مقاومت مسلحانه مردم قهرمان ارومیه در دوم بهمن سال 1357 است و تقویم زرین انقلاب اسلامی با ذکر این روز کامل می‌شود.

دوم بهمن در تقویم انقلاب ثبت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از استانداری آذربایجان غربی، ابراهیم فتح‌اللهی اظهار داشت: دوم بهمن سال 57 نقطه عطف تاریخ مبارزات مردم آذربایجان غربی است.

وی افزود: تاریخ ملت‌ها روزهایی دارد که نقاط عطف آنها محسوب می‌شود، نقاط عطف تاریخی آن چنان در تار و پود جامعه تنیده و ‌آنچنان در تغییرات بنیادین جوامع تأثیرگذار هستند که هیچگاه فراموش نمی‌شوند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: حادثه دوم بهمن سال 57 نیز از حوادث فراموش‌نشدنی مردم آذربایجان غربی است، این روزها برانگیزاننده و امیدبخش و الهام‌آفرین هستند و با گذشت زمان رنگ نمی‌بازند.

فتح‌اللهی ادامه داد: روزهای تاریخی گاهی حماسه یک ملت هستند و به عنوان رمز بقا و ماندگاری جامعه از آنها یاد می‌شود، بدون نقاط عطف تاریخی ملت‌ها احساس بی‌ریشگی می‌کنند.

وی گفت: ملت‌هایی که ریشه در تاریخ دارند در حقیقت نقاط عطف تاریخی بی‌شماری در تقویم زندگی آنها یافت می‌شود و در فرهنگ قرآنی از چنین روزهایی به عنوان ایام‌الله یاد می‌شود، روزهایی که جامعه رنگ خدایی می‌گیرد و هدف‌ها الهی می‌شود و مقصد نهایی جز پیروزی حق نیست.

فتح‌الهی افزود: انقلاب اسلامی به عنوان پدیده شگفتی‌ساز آخرین سال‌های قرن بیستم و نویدبخش بیداری ملت‌های مستضعف در آغاز هزاره سوم نقاط عطف زیادی را برای ملت ایران رقم زده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: در این روز مجاهد مردی از تبار عاشقان خمینی (ره) کبیر، شیر مردی نام‌آور، دلاوری جسور، مجاهدی نستوه، حسنی قهرمان و یاران وفادارش جلوه‌ای از قدرت حق را به خصم دون نشان دادند.

فتح‌اللهی گفت: دو بهمن 57 روز مقاومت مسلحانه برای دفاع از حریم مسجد اعظم، خانه خدا، خانه مردمان حق‌پرست، یگانه سنگر، تنها امید، پایگاه یاران انقلاب در روزهای سخت مبارزه، مظهر و نماد مقاومت مظلومانه یک ملت در برابر فزون‌طلبی غاصبان حکومت و دیکتاتورهای تا بن دندان مسلح بود.

وی ادامه داد این روز، روز نزول نصرت الهی و به ثمر نشستن وعدة الهی «اِنْ تَنْصُر الله ینصُرکُمْ»، همبستگی ملی در دفاع از آرمان‌های امام خمینی (ره) در روزهایی که تمام قدرت‌ها پشت حکومت شاه ایستاده بودند همه و همه طوفان‌هایی بودند که اساس ظلم و ستم 2500 ساله شاهان را برچیدند و برای همیشه تاریخ استقلال وحریت و آزادگی را به ایران عزیز هدیه کرد.

وی گفت: اینک ماییم و کوله‌بار امانت شهیدان، آب را گل نکنیم، وحدت را نشکنیم، به آرمان‌ها پشت نکنیم، عهد و پیمان را فراموش نکنیم، خط ولایت را پاس بداریم ‌نه یک قدم جلو و نه یک قدم عقب، آنگونه که امام راحل فرمود انقلاب یک طوفان جاری در بین امّت‌هاست شکوه و هیبت آن را در درون به سکون و رکود تبدیل نکنیم.

انتهای پیام/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول