اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با 28 صفر زیارتنامه پیامبر (ص) قرائت می‌شود

اردبیلی‌ها با آیین معنوی قرائت زیارتنامه به پیامبر اکرم عرض ارادت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: مردم ولایی و مؤمن اردبیل صبح فردا با برگزاری آیین پرفیض و معنوی قرائت زیارتنامه پیامبر اکرم (ص) به ساحت آخرین فرستاده حق عرض ارادت و ادب می‌کنند.

اردبیلی‌ها با آیین معنوی قرائت زیارتنامه به پیامبر اکرم عرض ارادت می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی عصر امروز در آخرین جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های بزرگداشت 28 صفر در اردبیل اظهار داشت: این مراسم معنوی از ساعت 10 صبح فردا با حضور اقشار مختلف مردم و در مسجد جامع شهر اردبیل برگزار و در یوم رحلت نبی مکرم اسلام به ساحت آن حضرت عرض ارادت می‌شود.
وی با یادآوری اینکه این مراسم با هدف انسجام‌بخشی به برنامه‌های این روز به شکل مشارکتی و گروهی با همراهی دستگاه‌های فرهنگی و آحاد مردم برگزار می‌شود، تصریح کرد: قرائت زیارتنامه نبی مکرم اسلام در مساجد جامع با هدف ایجاد شرایط معنوی در جامعه کمترین کاری است که می‌توان در حق نبی مکرم اسلام انجام داد.
شرفی نهادینه شدن این اقدام را بستری مناسب برای جذب جوانان به این مراسم معنوی توصیف کرد و افزود: این مراسم با حضور پرشور عزاداران محلات مختلف اردبیل و مردم ولایی این دیار با شوکت و عظمت برگزار و مقام جلیل حضرت پیامبر (ص) تکریم می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: آن حضرت در شکل‌دهی تمدن بزرگ اسلامی و راه‌اندازی جریان اخلاق و ادب برگرفته از مفاهیم انسانی و اسلامی جز سرآمدها بوده است به گونه‌ای که ائمه اطهار به تأسی از آن حضرت در ترویج آموزه‌های دینی با تمام توان کوشش کردند.
وی ادامه داد: جهان اسلام امروز مدیون ارزشمندی فعالیت حضرت پیامبر (ص) است چراکه آن حضرت در طول عمر با برکت خویش سعی کرد وحدت و همدلی امت اسلامی را به شکل واقعی رقم بزند.
به گزارش فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بزرگ‌ترین سرمایه نظام اسلامی را تکیه بر همین ابزار و دستاورد ارزشمند توصیف کرد و گفت: دشمنان اسلام درصدد شکستن این حد و حدود هستند تا بتوانند به ارزش‌ها و آموزه‌های دینی و اسلامی مسلمانان رخنه پیدا کنند اما هرگز در رسیدن به اهداف خود موفق نمی‌شوند.
وی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که جامعه ما امروز نیاز مبرم به آموزه‌های مکتب نبی مکرم اسلام و سیره علوی و حسینی دارد، اضافه کرد: این ذخایر ارزشمند جامعه ما را از مسیرهای مختلف انحرافی به دور نگه داشته و هرگز سبب نشده تا جامعه دچار تفرقه شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول