اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خبر داد

گرگان بیشترین و آزادشهر کمترین موقوفات در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: بیشترین موقوفات مربوط به شهرستان گرگان و کمترین موقوفات را شهرستان آزادشهر دارد.

گرگان بیشترین و آزادشهر کمترین موقوفات در گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام والمسلمین سیدمحمد‎جواد رئوف‌سیدنژاد عصر امروز در جمع مردم گرگان اظهار داشت: بازسازی امامزاده‎ها با جمع‎آوری نذورات قابل بازسازی کامل نیست و بخشی از آن از طریق جذب اعتبارات دولتی انجام می‎گیرد.
وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در خصوص مرمت و بازسازی امامزاده‎ها وجود دارد عدم مهندسی و معماری دقیق در دوره‎های گذشته بوده است و گاهی اوقات مهندسی‎ساز نبوده و باعث ایجاد اشکال شده که نمونه‎اش سر درب امامزاده عبدالله گرگان است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان خاطر نشان کرد: چندی پیش با مهندس مشاور این پروژه مذاکراتی داشتیم که درصدد هستیم تا سال آینده در هفته وقف سر درب امامزاده عبدالله گرگان به اتمام برسد.
حجت‌الاسلام رئوف‌سیدنژاد بیان داشت: یک اصل کلی در کشور وجود دارد که بقاع متبرکه و اماکن مذهبی مورد احترام مردم و تحت اختیار سازمان اوقاف است و اگر شخصی حسینیه‎ای ایجاد و مدیریت کند هیچ کسی به او ایراد نمی‎گیرد اما زمینی که وقف شد دیگر از اختیار شخص خارج می‎شود و واقف نمی‎تواند در آن اختیاری داشته باشد.
وی در خصوص سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان گرگان متذکر شد: زمین سقاخانه موقوفه است لذا افرادی که در آن جا خدمت می‎کردند از آنها تشکر می‎کنیم اما در نهایت دستورالعملی که سازمان دارد این اماکن باید در اختیار اوقاف باشد و هیئت امنای آن نیز از طریق اوقاف مشخص می‎شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان یادآور شد: از 17 دی‎ماه سال 1385 تا 27 دی‎ماه 1390 که حدود 60 ماه اداره کل اوقاف اختیار سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) را در اختیار گرفته است در این مدت میانگین درآمد ماهانه سقاخانه چیزی حدود 12 میلیون تومان بوده است و اسناد آن نیز موجود می‎باشد.
حجت‌الاسلام رئوف‌سیدنژاد متذکر شد: اما نذورات تا قبل از این تاریخ، بنا به گفته متصدیان آن زمان میانگین درآمد سقاخانه را ماهانه 900 هزار تومان اعلام کردند که این تفاوت درآمد واقعا قابل توجه است.
وی در خصوص اقداماتی که اوقاف در مدت 60 ماه اختیار سقاخانه را به عهده گرفته است، گفت: اقدامات عمرانی شامل توسعه فضای داخلی سقاخانه، تعمیر و مرمت فضای داخلی سقاخانه، انجام عملیات ساخت آشپزخانه بهداشتی و تجهیز آن به‎ منظور پخت نذورات اهدایی، ساخت آبدارخانه بهداشتی سقاخانه، ارتقاء سیستم لوله‎کشی، آبرسانی و برق‎رسانی، کابل‎کشی مجدد سیستم برق‎رسانی و حفر چاه فاضلاب بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان ادامه داد: همچنین نصب شیر آتش‎نشانی، بهسازی سرویس بهداشتی، رفع مزاحمات خیابانی، خرید سیستم صوتی، خرید فریزر برای نگهداری بهینه نذورات، تعمیر آب‎خوری، تعویض درب آلومینیومی ورودی، رنگ‎آمیزی، کاشی‎کاری، خرید کولر‎ گازی و برخی دیگر اقلام از اقداماتی بوده که در زمان اختیارات اوقاف برای سقاخانه گرگان انجام شده است.
انتهای پیام/ی20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول