اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل:

20 رقبه از موقوفات اردبیل احیا شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: ‌در راستای احیای موقوفات در 9 ماه امسال بیش از 20 رقبه احیا و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

20 رقبه از موقوفات اردبیل احیا شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل و همزمان با فرا رسیدن هفته وقف در جمع نمازگزاران اردبیل اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه استان در احیای موقوفات تلاش گسترده‌ای را آغاز کرده است به طوریکه 400 میلیون تومان اعتبار برای احیای موقوفات در قالب 20 رقبه هزینه کرده است.
وی هدف از این کار را افزایش موقوفات و بهره‌برداری از منافع آن توصیف کرد و افزود: برای کمک به مساجد از محل اجرای نیات واقفان در 9 ماه امسال 54 میلیون تومان به این مکان‌ها کمک شده است.
مشهوری کمک به هیئت‌های مذهبی را از همین محل ۵ میلیون تومان، به طلاب و روحانیان را ۴ میلیون تومان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را بیش از یک میلیون تومان و تأمین هزینه ازدواج و جهیزیه افراد بی‌بضاعت را ۶ میلیون ریال اعلام کرد.
این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: برای اطعام نیازمندان 11 میلیون تومان از محل اجرای نیات واقفان در همین مدت هزینه شده و توانستیم به مناسبت‌های مختلف سفره‌های احسان و اطعام نیازمندان را برپا کنیم.
وی با بیان اینکه در 9 ماه امسال چهار وقف جدید در این استان به ثبت رسیده است، تصریح کرد: این وقف‌ها شامل دو باب آپارتمان و دو قطعه زمین بوده که در مساحت یک هکتار وقف شده تا از محل آن به نیازمندان کمک شود.
مشهوری در ادامه سخنان خود با اشاره به آیات و روایاتی از قرآن کریم و ائمه اطهار در مورد وقف اضافه کرد: وقف تحبس مال و تثبیت ثمره آن به نفع واقف است که هرچند در قرآن کریم به صراحت کلمه وقف نیامده است اما از باقیات و صالحات و ذکر 75 بار کلمه انفاق به خوبی فهمیده می‌شود که وقف در نظام اسلامی از چه جایگاه ارزشمندی برخوردار است.
وی صدقه، به جای گذاشتن موقوفه و تربیت فرزند صالح را از اعمال نیک و باقیات و صالحات توصیف کرد و گفت: ائمه اطهار و نبی مکرم اسلام خود عامل به وقف بوده است به طوریکه امام علی (ع) 19 نوع موقوفه و حضرت زهرا (س) هفت باغ موقوفه به یادگار گذاشته است.
به گزارش فارس، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل به ثمرات و نتایج وقف در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین وظیفه ما عمل به نیات واقفان و احیای موقوفات از دست رفته است.
وی ترغیب به وقف جدید را بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: متأسفانه امروز وقف در جامعه اسلامی ما مورد بی‌مهری قرار گرفته است در حالی که عیب است در استان حسینی و ولایی اردبیل عمل وقف مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گیرد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول