اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبپخش:

آرامگاه آبپخش جزو موقوفات است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبپخش با اشاره به اهمیت وقف گفت: آرامگاه آبپخش جزو موقوفات است.

آرامگاه آبپخش جزو موقوفات است
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، حجت‌الاسلام خداداد رضایی صبح امروز در آستانه هفته وقف در نشست با جمعی از شهروندان آبپخشی اظهار کرد: وقف یکی از مسایل مهم اسلامی است که مورد تاکید قرآن مجید و سایر منابع دینی قرار گرفته است.
امام جمعه آبپخش با اشاره به اینکه انسان‌های بزرگ همواره برای آخرت خود توشه‌اندوزی کرده‌اند، بیان کرد: انسان‌ها باید به فکر توشه‌ای برای آخرت خود باشند و همواره در این راه تلاش کنند و گام بردارند.
رضایی با بیان اینکه سه چیز است که همواره بر ثواب‌ها و حسنات توشه اخروی انسان‌ها می‌افزاید، ادامه داد: تربیت فرزند صالح و شایسته که برای پیشبرد جامعه تلاش کند و همگان از ثمرات تلاش‌های او بهره‌مند شوند از کارهایی است که ثواب آن همواره برای اولیای او نوشته و ثبت می‌شود و ایشان از ثواب کارهای ولد صالح خود بهره‌مند می‌شود.
وی گسترش علم و علم‌آموزی را یکی دیگر از حسنات که ثواب آن همواره برای آن تداوم دارد یاد و عنوان کرد: وقتی فردی برای تولید و آموزش علم در جامعه تلاش کند و جامعه از علم او بهره‌مند شود و جامعه از آن نفع برد از مواردی است که همواره ثواب آن در توشه اخروی انسان ذخیره می‌شود.
امام جمعه آبپخش خاطر نشان کرد: صدقه جاریه از موارد مهمی است که ثواب آن برای انسان باقی و پایدار است و تداوم دارد و وقف نیز یکی از موارد مهم در صدقه جاریه است که باید برای گسترش آن در جامعه تلاش کنیم.
رضایی عنوان کرد: انبیا و اولیای الهی همواره بر سنت حسنه وقف توجه داشته‌اند و وقف اموال در راه خیر برای منافع عمومی جامعه اسلامی از مواردی است که همواره مورد توجه آن بزرگواران بوده است.
وی اضافه کرد: آرامگاه شهر آبپخش از موارد موقوفاتی است که شهروندان آبپخشی با جمع‌آوری پول تمام‌ شهروندان خریداری و وقف آرامگاه شده و هیچ‌کس نباید نسبت به تصرف آن اقدام کند و این عمل شرعا حرام است.
این مسئول بیان کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است که در مدت‌های گذشته شهروندانی که لودر و کامیون دارند نسبت به خاک‌برداری از محدوده آرامگاه شهر آبپخش اقدام کرده‌اند که این کار آنها از لحاظ شرعی دارای اشکال است.
امام جمعه آبپخش تاکید کرد: نه فروشنده و نه خریدار نمی‌توانند در مال وقفی تصرف کنند و بهره‌برداری و استفاده از آرامگاه شهر که از موقوفاتی است که سالیان سال شاهد وقف آن بوده‌ایم برای منافع شخصی جایز نیست.
رضایی اظهار کرد: امیدواریم افرادی که تا این زمان نسبت به این عمل اقدام کرده‌اند از روی نادانی باشد و از این پس نسبت به این مسئله اقدام نکنند.
وی بر لزوم گسترش فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و افزود: همه مردم و مسئولان وظیفه دارند این سنت حسنه را در جامعه گسترش دهند.
انتهای پیام/ج20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول