اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان:

موقوفات کاشان 4 هزار میلیارد تومان ارزش‌گذاری شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: براساس قیمت‌گذاری امسال، ارزش موقوفات شهرستان کاشان بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان است.

موقوفات کاشان 4 هزار میلیارد تومان ارزش‌گذاری شد
حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: سال گذشته از قبال 7 هزار رقبه وقفی در شهرستان کاشان تنها 160 میلیون تومان درآمد کسب شده است.
وی افزود: این میزان درآمد اندک از 7 هزار رقبه وقفی به ارزش 4 هزار میلیارد تومان به دست آمده که نشان دهنده این است که حق وقف توسط مستأجرین اوقاف ادا نمی‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان این شهرستان را دومین شهرستان استان اصفهان به لحاظ تعداد موقوفات ذکر کرد و گفت: بیش از 7 هزار رقبه وقفی و بیش از 2 هزار و 400 مورد "نیت"در موقوفات شهرستان کاشان ثبت شده که یکی از آنها روضه‌خوانی است.
این مسئول خاطرنشان کرد: اداره اوقاف شهرستان کاشان در حوزه بهداشت بیمارستان نقوی و در حوزه آموزش و پرورش بیش از 60 واحد آموزشی وقفی را در اختیار دارد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان یادآور شد: از ابتدای اردیبهشت‌ ماه سال جاری تاکنون نزدیک به 60 وقفنامه جدید در شهرستان کاشان ثبت شده که از 200 سال قبل به دست آمده است.
اسماعیل‌پور در ادامه با اشاره به اینکه در یک سال گذشته 900 میلیون تومان از محل نذورات، کمک‌ها و هدایای مردمی در مشهد اردهال کاشان جمع‌آوری شده عنوان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه تنها نهادی است که درآمدهای آن از شهرستان خارج نشده و در شهرستان هزینه می‌شود.  
وی همچنین فعالیت‌های انجام شده عمرانی بقاع متبرکه شهرستان کاشان در مدت یک سال گذشته را بالغ بر ۲ میلیارد و 400 میلیون تومان اعلام کرد و اذعان داشت: این میزان فعالیت عمرانی در 125 بقعه متبرکه این شهرستان انجام شده است.
به گفته وی از ۲ میلیارد و 400 میلیون تومان فعالیت عمرانی انجام شده در بقاع متبرکه شهرستان کاشان 50 درصد توسط خیران و بقیه نیز از محل نذورات و هدایای مردمی تأمین شده است.
انتهای پیام/ن20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول